آفتاب

رهبر اپوزیسیون رژیم صهیونیستی: شک دارم که نتانیاهو جسارت داشته باشد

رهبر اپوزیسیون رژیم صهیونیستی: شک دارم که نتانیاهو جسارت داشته باشد

رهبر مخالفان اسرائیل با اعلام اینکه نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی آنچنان که باید از جسارت و جرات برخوردار نیست گفت، وی به طور کامل از هوشیاری روند صلح با فلسطینی‌ها آگاه است و آن را تحسین می‌کند.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از خبرگزاری آسوشیتدپرس، "ایزاک هرزوگ"، رهبر حزب کارگر گفت که هدف نهایی‌اش کنار زدن بنیامین نتانیاهو، نخست‌وزیر اسرائیل است اما در صورتی که وی به صورت کامل با فلسطینی‌ها صلح برقرار کند و یک شبکه امن سیاسی برای این روند اجرا کند، از وی حمایت خواهد کرد.

وی به عنوان رهبر مخالفان دستکم یک بار در ماه با نتانیاهو به صورت خصوصی دیدار می‌کند.

هرزوگ که در نوامبر 2013 رهبری حزب مخالف کارگر را بر عهده گرفت، درباره مذاکرات صلح با فلسطینیان گفت، رهبری را یافته که به طور کامل خطرات واقعی که اسرائیل بدون یک روند صلح با آن مواجه است را می‌داند.

این رهبر حزب مخالف دولت تل‌آویو همچنین گفت: مطمئن نیستم که نتانیاهو جسارت و جرات کافی را در برقراری روند صلح با فلسطینی‌ها داشته باشد.

وی در جریان دیدار با خبرنگاران خارجی گفت: مطمئن نیستم که نتانیاهو توانایی سیاسی داشته باشد. تلاش می‌کنم تا او را برای انجام مذاکرات صلح و برداشتن گام‌هایی به سوی این اقدام ترغیب کنم.

رژیم صهیونیستی و فلسطین در ژوئیه سال گذشته میلادی تحت فشار آمریکا مذاکرات برای امضای معاهده صلح را آغاز کرده‌اند. اگر چه تاکنون هیچ توافقی در این باره صورت نگرفته است.

هرزوگ افزود: ادامه ساخت‌وسازها در کرانه باختری و بیت‌المقدس شرقی تضعیف‌کننده اقدامات صلح است و باعث ایجاد اختلافات غیرضروری میان دو طرف می‌شود. این فرصتی طلایی و یگانه برای دستیابی به صلح است.

رهبر حزب مخالف اسرائیل در ادامه گفت: در صورتی که ما اقدامی مناسب انجام ندهیم، هیچ پیشرفتی حاصل نمی‌شود. من اینجا هستم تا نتانیاهو را کنار بزنم و روند صلح را پیش بگیرم.

انتهای پیام

کد N74357

وبگردی