آفتاب

برنامه ها وسیاست های وزارت آموزش وپرورش برمبنای سند تحول بنیادین است

برنامه ها وسیاست های وزارت آموزش وپرورش برمبنای سند تحول بنیادین است

اراک-ایرنا- مدیرکل دفتر آموزش متوسطه وزارت آموزش و پرورش گفت: برنامه ها و سیاست های وزارت آموزش و پرورش بر مبنای سند تحول بنیادین و اسناد بالا دستی است.

به گزارش روز چهارشنبه روابط عمومی آموزش و پرورش استان مرکزی، «قربانعلی افشانی» در جمع مدیران مدارس استان مرکزی در اراک افزود : اسناد بالادستی به عنوان قانون تنظیم شده و باید مفاد و مواد آنها اجرایی شود.

وی بیان کرد: سند نخبگان ملی کشور نیز جزو اسناد بالادستی است که در ارتباط با پژوهش سراها تکالیفی را برای آموزش و پرورش تعیین کرده است.

وی عنوان کرد: مجموعه شورای معاونین وزارت آموزش و پرورش و شورای عالی، قوانین و مقرراتی را بر اساس 103 راهکار از 23 هدف عملیاتی که در سند تحول بنیادین به عنوان راهکار و هدف های عملیاتی مقرر و مصوب شده، در دست پیگیری و اجرا دارد.

مدیرکل دفتر آموزش متوسطه وزارت آموزش و پرورش ادامه داد: هر نوع شیوه نامه، آیین نامه و دستورالعمل باید بر اساس پنج سند بالادستی به ویژه سند تحول بنیادین تنظیم و ارسال گردد.

افشانی اظهار کرد: کیفیت بخشی برنامه های پرورشی و آموزشی باید سرلوحه کار قرار گیرد و به طور جدی دنبال شود.

وی گفت: 250 میلیارد تومان بودجه برای کیفیت بخشی این برنامه ها از طرف وزارت آموزش و پرورش مصوب شده و سازمان برنامه و منابع انسانی ریاست جمهوری نیز آن را تایید کرده است.

مدیرکل دفتر آموزش متوسطه وزارت آموزش و پرورش اضافه کرد: در حال حاضر این مهم در کمیسیون تلفیق مجلس است که در ردیف بودجه سال 93 قرار گیرد.ک/1

7108/559 /537
کد N74345

وبگردی