آفتاب

ایران و روسیه بر لزوم توسعه همکاری های پارلمانی تاکید کردند

ایران و روسیه بر لزوم توسعه همکاری های پارلمانی تاکید کردند

مسکو - ایرنا- مهدی سنایی سفیر کشورمان در روسیه و نیکلای لویچف معاون دوما و رییس گروه پارلمانی دوستی روسیه- ایران روز چهارشنبه طی دیداری بر لزوم تلاش برای توسعه و تعمیق همکاری های پارلمانی میان تهران و مسکو تاکید کردند.

به گزارش ایرنا، سنایی سفیر کشورمان در روسیه در این دیدار با تاکید برضرورت گسترش همکاری های پارلمانی دو کشور گفت:مخالفت ایران و روسیه با مداخله غرب در موضوعات منطقه ای و رایزنی در این زمینه، نمونه موفقی از همکاری های دو کشور می باشد که در نتیجه آن بحران سوریه کنترل شد و از جنگ افروزی جدید در منطقه جلوگیری شد.

سنایی همچنین با اشاره به مذاکرات اخیر محمدجواد ظریف وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران با ولادیمیرپوتین رئیس جمهور روسیه و تاکید پوتین در زمینه توسعه روابط با ایران ، این مهم را نشانه عزم جدی دو کشور برای افزایش سطح همکاری ها خواند و بر لزوم استفاده از این فرصت برای تحرک بیشتر در روابط پارلمانی تاکید کرد.

لویچف معاون مجلس دوما کشوری روسیه نیز با ابراز خوشحالی از انتصاب سنایی به سفارت کشورمان در روسیه خطاب به وی گفت: شناخت جامع شما از روسیه و سوابق فعالیت های حرفه ای تان در این حوزه به ما این اطمینان را می دهد که روابط دو کشور روند روبه رشدی را تجربه خواهد نمود.

وی با اشاره به سفر سال گذشته خود به تهران و مذاکره با مقام های پارلمانی ایران بر ضرورت پیگیری اقدامات عملی در راستای گسترش مناسبات دوجانبه تاکید کرد.

سنایی و لویچف در این دیدارهمچنین در راستای تقویت روابط حسنه موجود میان ایران و روسیه توافق کردند نسبت به افزایش تماس ها و رایزنی مقام های پارلمانی دو کشور، برنامه ریزی لازم صورت گیرد.

اروپام/518 ** 1064
کد N74151

وبگردی