آفتاب

بازداشت یک مقام ارشد واتیکان به اتهام پولشویی

بازداشت یک مقام ارشد واتیکان به اتهام پولشویی

یکی از مقامات ارشد واتیکان که پیشتر به اتهام طرح‌ریزی برای قاچاق 20 میلیون یورو از سوئیس به ایتالیا در حال محاکمه بود، در یک پرونده جداگانه مربوط به استفاده از حساب‌های بانکی خود در واتیکان برای پولشویی دستگیر شد.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از خبرگزاری آسوشیتدپرس، "نونزیو اسکارانو" تا پیش از دستگیر شدن به اتهام طرح ریزی برای 20 میلیون یورو پولشویی از سوئیس به ایتالیا تحت محاکمه قرار داشت.

پلیس مالی شهر سالرنو در جنوب ایتالیا اعلام کرد، نونزیو اسکارانو میلیون‌ها یورو پول را در قالب کمک‌های مالی جعلی از جانب شرکت‌های خارجی از طریق حساب‌هایش در موسسه فعالیت‌های مذهبی واتیکان منتقل کرده است.

پلیس ایتالیا اعلام کرد، مطابق با شواهد ارائه شده از سوی بانک واتیکان شش میلیون و پانصد هزار یورو حساب بانکی و ملک از جمله خانه لوکس اسکارانو در جنوب ایتالیا را توقیف کرده است و دو نفر دیگر هم در این رابطه از جمله یک کشیش محلی و یک سردفتر اسناد رسمی نیز در این پرونده دخیل هستند که نفر اول بازداشت خانگی شده و نفر دوم به دلیل دست داشتن در پولشویی از کار خود تعلیق شده است. در مجموع 52 نفر در این پرونده در دست تحقیق هستند.

اسکارانو مدت 20 سال حسابدار واتیکان بوده است. سال گذشته میلادی درپی چند رسوایی مالی پاپ فرانسیس رهبر کاتولیک‌های جهان از تشکیل کمیته تحقیق برای رسیدگی به وضعیت بانک واتیکان خبر داد.

نونزیو اسکارانو سال گذشته میلادی نیز به اتهام قاچاق 20 میلیون یورو از سوئیس به ایتالیا بازداشت شده بود.

انتهای پیام

کد N74103

وبگردی