آفتاب

سرنخ های مهمی از عاملان انفجار مقابل سفارت ایران در بیروت اعلام خواهد شد

 سرنخ های مهمی از عاملان انفجار مقابل سفارت ایران در بیروت اعلام خواهد شد

سفیر جمهوری اسلامی ایران در لبنان با بیان اینکه تحقیقات درباره حادثه تروریستی مقابل سفارت ایران در بیروت ادامه دارد، گفت که به زودی سرنخ های خوبی از عاملان این حادثه و کسانی که پشت پرده آن هستند بر اساس مستندات و مدارک مشخص می شود.

به گزارش آفتاب به نقل از ایرنا، «غضنفر رکن آبادی» افزود: بررسی این حادثه تروریستی از همان روز وقوع حادثه آغاز شد و در کمتر از 24 ساعت هویت عاملان انتحاری کشف شد که این سرعت در لبنان بی سابقه است.
وی ادامه داد: ابتدا مسوول و طراح پشت پرده یعنی ماجد الماجد دستگیر شد اما با توجه به مشکلات جسمی که داشت در زندان فوت کرد، ولی بعد از آن جمال دفتردار دستگیر شد که تحت تحقیق قرار دارد.
سفیر ایران در بیروت اضافه کرد: از بروز این حادثه، سفارت جمهوری اسلامی ایران به صورت مستمر با تمامی دستگاه های ذیربط و نظامی در لبنان در تماس است و حادثه را پیگیری می کند.
رکن آبادی به سفر هیات قضایی جمهوری اسلامی ایران به بیروت برای پیگیری حادثه اشاره کرد و گفت: این هیات متشکل از معاون وزیر دادگستری و چند تن از قضات دادگستری، در جریان سفر خود در جریان جزئیات حادثه قرار گرفتند و با همه مسوولان ذی ربط ملاقات کردند و از روند تحقیقات و سرعت بررسی حادثه اظهار رضایت کردند.
وی با تاکید بر اینکه تحقیقات درباره این حادثه تروریستی ادامه دارد، افزود: امیدواریم به زودی به سرنخ های بسیار بهتری در ارتباط با این موضوع برسیم تا ارتباط کامل این مجموعه با کسانی که طرف اصلی پشت پرده این قضیه هستند بر اساس مستندات و مدارک مشخص شود.
رکن آبادی ارایه توضیحات بیشتر در این زمینه را به طی شدن مراحل تحقیقاتی پرونده موکول کرد.
سفیر ایران در بیروت با اشاره به حادثه تروریستی اخیر در یمن و به شهادت رسیدن ابوالقاسم اسدی دیپلمات ایرانی در این کشور، سرنخ همه حوادث تروریستی در منطقه را مرتبط با گروه های تکفیری مورد حمایت و هدایت رژیم صهیونیستی دانست.
رکن آبادی گفت: فعالیت این جریان تکفیری در خدمت به رژیم صهیونیستی است زیرا پیروزی پی در پی جریان مقاومت در منطقه، ایستادگی در برابر این رژیم است.
وی افزود: جریان تکفیری نزدیک به سه سال است با توسل به زور، اعزام نیروهای مسلح از خارج و ارسال سلاح، مهمات و پول می خواهد نظام مقاوم سوریه را که اکثریت مردم این کشور حامی آن هستند، از میان بردارد.
رکن آبادی تاکید کرد: تفکیری ها می خواستند دولت مقاوم سوریه را که حامی مقاومت است، سرنگون کنند اما موفق نشدند.
وی، اقدامات تروریستی، به شهادت رساندن دیپلمات های ایرانی و همچنین به خاک و خون کشیدن مردم بی گناه را نشان دهنده استیصال و شکست جریان های تروریستی دانست و تاکید کرد: اینگونه اقدامات چه دلیلی جز شکست می تواند داشته باشد.
رکن آبادی با اشاره به نشست ژنو 2 درباره سوریه و ارتباط آن با اقدامات تروریستی در منطقه اظهار داشت: انفجار در مقابل سفارت ایران در بیروت یک روز پیش از توافق ژنو در موضوع هسته ای ایران صوت گرفت و بسیاری معتقد بودند این حادثه با توافق ژنو بی ارتباط نیست.
سفیر ایران در بیروت اضافه کرد: گروه هایی که بر بخش هایی از سرزمین سوریه تسلط دارند مخالف هرگونه راه حل سیاسی هستند و به هیچ عنوان حاضر نیستند در این گونه نشست ها توافقی حاصل شود و اگر برخورد جدی با گروه ها توسط قدرت هایی که می توانند با اینها برخورد کنند، صورت نگیرد، نمی توان چندان به نتایج ژنو 2 امیدوار بود.
کد N74049

وبگردی