آفتاب
آقا محمدی به مهر خبر داد:

گفتگوی کمیته ای از مجلس با وزارت خارجه در مورد مفاد مبهم توافقنامه ژنو

گفتگوی کمیته ای از مجلس با وزارت خارجه در مورد مفاد مبهم توافقنامه ژنو

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه در جلسه با عراقچی ابهامات نمایندگان در خصوص توافقنامه ژنو برطرف نشد گفت: مقرر شد کمیته ای از مجلس با وزارت خارجه در خصوص مفاد مبهم توافقنامه ژنو جهت شفاف سازی گفتگو کند.

ابراهیم آقامحمدی در گفتگو با خبرنگار پارلمانی مهر با اشاره به حضور عراقچی عضو تیم مذاکره کننده ایران و1+5 در جلسه روز سه شنبه کمیسیون امنیت ملی گفت: حدود سه ساعت در خصوص برخی ابهامات موافقتنامه ژنو در کمیسیون بحث کردیم اما ابهامات نمایندگان با جلسه کمیسیون برطرف نشد.

نماینده مردم خرم آباد در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: آمریکا اعلام کرده که ایران متعهد شده سه چهارم فعالیتهای فردو، 50 درصد فعالیت های سایت نطنز و 100 درصد فعالیت های سایت اراک را متوقف کند. اما وزارت خارجه توجیه می کند که قبلا ظرفیت این سه سایت در همین حد بوده که این موضوع برای نمایندگان ابهامات جدی ایجاد کرده است.

عضو کمیسیون امنیت ملی  اظهار داشت: برداشت ما این است که آنچه که آمریکایی ها از توافقنامه ژنو برداشت کرده اند با آنچه وزارت خارجه اعلام می کند تفاوتی آشکار دارد. بنابراین خواستار روشن شدن مفاد مبهم توافقنامه ژنو هستیم تا ببینیم برداشت آمریکا از توافقنامه ژنو درست است یا برداشت وزارت خارجه ایران.

وی تاکید کرد: اگر برداشت آمریکا درست باشد ایران در مقابل آنچه که به دست آورده تعهدات زیادی برای خود ایجاد کرده است.

آقامحمدی یادآور شد: به دلیل اینکه در جلسه مشترک با عضو تیم مذاکره کنده به جمع بندی نرسیدیم مقرر شد هیاتی از نمایندگان مجلس با مسئولان وزارت خارجه در خصوص مفاد مبهم توافقنامه ژنو گفتگو کند تا این توافقنامه و برداشت ها از آن شفاف شود.

وی همچنین گفت: در جلسه روز گذشته در خصوص شکل گیری کمیته نظارت بر اجرای قرارداد ژنو که از سوی کمیسیون پیشنهاد شده است هیچ بحث و گفتگویی صورت نگرفته و تمام وقت کمیسیون به گفتگو با عراقچی اختصاص یافت.

 

کد N73900

وبگردی