آفتاب
رکن آبادی در گفتگو با مهر:

به خاک و خون کشیدن مردم بیگناه نشانه قدرت نیست/سرنخ هایی درباره انفجار لبنان وجود دارد

به خاک و خون کشیدن مردم بیگناه نشانه قدرت نیست/سرنخ هایی درباره انفجار لبنان وجود دارد

سفیر جمهوری اسلامی ایران در لبنان گفت: دستگاههای ذیربط در لبنان کمال همکاری را با ایران داشته اند و پرونده حادثه تروریستی در مقابل سفارت ایران به شکل خوبی به جلو می رود.

غضنفر رکن آبادی سفیر جمهوری اسلامی ایران در سوریه در حاشیه تشییع پیکر شهید اسدی در گفتگو با خبرنگار مهر، درباره حادثه انفجار روز گذشته در لبنان، گفت: طبیعتا پیرو کسب پیروزهای پی در پی جبهه مقاومت در منطقه و ایستادن در مقابل تحریمهای رژیم صهیونیستی، گروه های تکفیری که توسط رژیم صهیونیستی هدایت می شوند و منافع عملیات آنها نصیب این رژیم می شود در اثر ضعف بر اساس عجز و استیصال دست به یک چنین اقداماتی می زنند.

وی ادامه داد: این اقدامات نشانه عزت و توانمندی نیست، این اقدامات در اثر شکست است و نوعی رسیدن به بن بست و انتقام جویی است. به خاک و خون کشیدن مردم بی گناه نشانه قدرت و توانمندی نیست، نشان دهنده ضعف است و اینکه در جبهه ها و رویارویی با جبهه مقاومت کم آوردند و دست به این اقدامات می زنند.

سفیر جمهوری اسلامی ایران در سوریه درباره آخرین پیگیری ها از حادثه تروریستی در مقابل سفارت ایران در بیروت و هیات ایرانی که عازم لبنان شده است، بیان کرد: به حول و قوه الهی در همان روز اول هویت دو عامل این حادثه تروریستی سریعا مشخص شد و در حدود یک ماه طراح و برنامه ریز و مدیر این گروه به نام ماجد الماجد دستگیر شد و با توجه به شرایطی که عنوان شد این فرد فوت کرد اما افراد دیگری از جمله شخصی به نام جمال دفتردار دستگیر شده اند و سرنخ های دیگری نیز وجود دارد.

رکن آبادی گفت: پرونده در مقایسه با تمامی پرونده های دیگری که در لبنان وجود داشته و خیلی سخت مشخص می شد و افراد دستگیر می شدند، خیلی خوب جلو رفته و از همان روز اول شاهد هستیم که با همکاری بسیار خوب بین گروه های تحقیقاتی و کارشناسی ایران با دستگاههای ذیربط لبنان، پرونده سیر خوبی داشته و در آینده نزدیک به سرنخ های مشخص تر و بهتری خواهیم رسید.

وی درباره مرگ ماجد الماجد و سرنخ های جدید از مرگ وی، گفت: کمال همکاری صورت گرفته، ما از همکاری دستگاه های ذیربط لبنان با ایران رضایت داریم.

کد N73899

وبگردی