آفتاب
رئیس انجمن اسلامی چین:

نباید ترور و ناامنی در بلاد اسلامی گسترش یابد

نباید ترور و ناامنی در بلاد اسلامی گسترش یابد

رئیس انجمن اسلامی چین در دیدار رایزن فرهنگی کشورمان گفت: نباید ترور و ناامنی در بلاد اسلامی گسترش یابد.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، حسین جلیلوند، رایزن فرهنگی کشورمان به مناسبت هفته وحدت با "هلال الدین"، رئیس انجمن اسلامی چین در محل این انجمن دیدار و گفت‌وگو کرد.

در این دیدار، هلال‌الدین گفت: مسلمانان چین سه عید فطر، عید قربان و عید میلاد نبی مکرم اسلام (ص) را بزرگ می‌شمارند که در این سه عید، تمام مسلمانان در مساجد جمع می‌شوند و بعد از تلاوت قرآن؛ با پخت یک نوع غذای سنتی از مهمانان پذیرایی می‌کنند.

وی افزود: مسلمانان جهان بایستی با دستورات قرآن، سیره و خلق و خوی پیامبر(ص) آشنا شوند و به آن عمل نمایند و انسجام و وحدت را سرلوحه امور خود قرار دهند تا از گزند دشمنان اسلام در امان باشند.

هلال الدین گفت: امروزه در بعضی از کشورهای اسلامی ما شاهد برداشت انحرافی از آئین دین اسلام و رواج افراط و تفریط هستیم و عدم وحدت در بین این کشورها دیده می‌شود. باید توجه داشت که دشمنان اسلام هم بر این گونه مسائل دامن می‌زنند و ترور و ناامنی را در بلاد اسلامی گسترش می‌دهد.

هلال الدین ضمن محکوم کردن افراط و تفریط و تروریسم تاکید کرد: باید همه مسلمانان با یکدیگر متحد بوده و از فرامین نبی مکرم اسلام(ص) پیروی کنند.

جلیلوند ضمن تبریک میلاد نبی مکرم اسلام (ص) گفت: این سنت حسنه‌ای است که مسلمانان در این اعیاد بزرگ شعائر اسلامی را گرامی می‌دارند.

وی افزود: اعیاد بزرگ قربان، فطر و میلاد رسول الله (ص) نمادهای اسلامی است و همچنین شخصیت آن حضرت عامل وحدت و انسجام مسلمانان است.

رایزن فرهنگی ایران گفت: با توجه به مشکلاتی که دشمنان اسلام در دهه اخیر برای مسلمانان رقم زدند، عامل وحدت بسیار کار ساز بوده و بایستی برای وحدت هر چه بیشتر تلاش کرد. به همین خاطر ایران اسلامی هفته وحدت را به مناسبت تولد میلاد نبی مکرم اسلام (ص) مطرح و هر ساله با مشارکت اندیشمندان جهان اسلام، کنفرانس بین المللی وحدت اسلامی در ایران برگزار می‌شود.

وی یادآور شد: امسال از استان گنسو و شهر لنجو دو نفر از محققین اسلامی این کشور، در این سمینار که در جمهوری اسلامی ایران برگزار شد، شرکت کردند.

جلیلوند گفت: حضور قاریان قرآنی در ایام ماه مبارک رمضان و همچنین برپایی نمایشگاه‌های هنری و خوشنویسی می‌تواند در سال آینده با مشارکت و موافقت شما انجام شود.

انتهای پیام

کد N73871

وبگردی