آفتاب

ترکیه از برگزاری مراسم بزرگداشت هولوکاست حمایت کرد

ترکیه از برگزاری مراسم بزرگداشت هولوکاست حمایت کرد

آنکارا- ایرنا- وزارت امور خارجه ترکیه از برگزاری مراسم بزرگداشت نسل کشی یهودیان ( هولوکاست ) در دانشگاه ˈقدیر هاسˈ این کشور حمایت کرد.

به گزارش روز چهارشنبه ایرنا به نقل از روزنامه حریت ،پس از تصویب روز بزرگداشت هولوکاست از سوی سازمان ملل متحد در سال 2005 میلادی تاکنون ، از سه سال قبل نیز مراسم بزرگداشتی در ترکیه برگزار می شود .

این مراسم پیش از این توسط جماعت یهودیان ترکیه برگزار می شد ولی در سال جاری برای نخستین بار با حمایت وزارت امور خارجه ترکیه مراسمی در دانشگاه ˈقدیرهاس ˈ اواخر ماه جاری میلادی برگزار خواهد شد.

در این مراسم علاوه بر منسوبان جماعت یهودی ترکیه، معاون وزیر خارجه ترکیه نیز سخنرانی خواهد کرد.

روزنامه حریت می نویسد برگزاری مراسم یاد شده در اصل پایان دوران ˈیک دقیقه ˈone minute که در سال 2009 میلادی از سوی ˈ رجب طیب اردوغانˈ نخست وزیر ترکیه در نشست داووس آغاز شده بود و بازگشت به دوران ˈسیاست واقع بینانهˈ در خاورمیانه است.

حریت با اشاره به اینکه سال آینده میلادی یکصدمین سالگرد ادعاهای نسل کشی ارامنه توسط دولت عثمانی است این سووال که سیاست ترکیه در سال آینده چه خواهد بود؟ را مطرح کرد و نوشت: ترکیه باید از هم اکنون زیرساخت یک سیاست واقعی در زمینه مسایل موجود در ارتباط با نسل کشی ارامنه از سوی ترکهای عثمانی را فراهم آورد.

خاورم**2012** 230 *1446
کد N73812

وبگردی