آفتاب

حضور حدود هزار خبرنگار، عکاس و تصویربردار در ژنو 2

حضور حدود هزار خبرنگار، عکاس و تصویربردار در ژنو 2

مونترو،سوئیس-ایرنا- حدود هزار نفر از نمایندگان رسانه های مختلف دیداری، نوشتاری و شنیداری از سراسر جهان نشست ژنو 2 با موضوع یافتن راه حلی برای بحران سوریه را پوشش خبری می دهند.

به گزارش خبرنگار اعزامی ایرنا، مسوولان اجرایی نشست ژنو 2 اعلام کردند که توزیع کارت ورود به نشست برای خبرنگاران، عکاسان، تصویربرداران و دیگر اعضای هیات های رسانه ای از روز دوشنبه گذشته آغاز شده است.

براساس اظهارات مسوولان اجرایی نشست ژنو 2، بیش از هزار نفر مدارک خود را برای صدور کارت ورود ارسال کرده که تاکنون نزدیک به هزار نفر از آنان کارت های خود را دریافت کرده اند.

با توجه به حضور هیات های رسانه ای و دیپلماتیک در شهرهای مونترو و ژنو برای شرکت در نشست ژنو 2، تقریبا تمام هتل های کوچک و بزرگ این دو شهر از چند روز قبل رزرو شده و هتل ها در این چند روز بهای بیشتری را از مسافران رسانه ای و سیاسی دریافت می کنند.

رسانه های تصویری و شبکه های مهم خبری جهان برای تعیین محل نصب دوربین های خود در سالن اجلاس و نصب تجهیزات ارسال مستقیم و ماهواره ای از دو روز قبل در مونترو حضور یافته اند تا بتوانند بهترین و جذاب ترین تصویرها را از این رویداد خبری به سراسر جهان مخابره کنند.

شهر ژنو در چند ماه اخیر به محل خبرسازترین کنفرانس ها تبدیل شده است. امضای نخستین توافق نامه میان ایران وگروه 1+5 بعد از گذشت 10 سال به عنوان مهم ترین رویداد خبری سال 2013 ، در اواخر سال گذشته میلادی در ژنو انجام شد.

نشست ژنو 2 درباره سوریه تا ساعتی دیگر در شهر مونترو سوئیس آغاز می شود.

سیام ** 1723**1336
کد N73706

وبگردی