آفتاب

در آستانه 22 بهمن،‌ پیشکسوتان ارتش خاطرات خود از بهمن 57 را شرح دادند

در آستانه 22 بهمن،‌ پیشکسوتان ارتش خاطرات خود از بهمن 57 را شرح دادند

در آستانه 22 بهمن و سالروز پیروزی انقلاب اسلامی،‌ پیشکسوتان ارتش جمهوری اسلامی ایران خاطرات خود را از بهمن 1357 شرح دادند.

به گزارش خبرنگار سیاسی خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، در ابتدای برنامه‌ای که به همین منظور در سازمان عقیدتی سیاسی ارتش برگزار شد، حجت‌الاسلام والمسلمین سیدمحمدرضا واحدی - معاون فرهنگی و روابط عمومی ارتش - با بیان اینکه "حرکت شجاعانه کارکنان نیروی هوایی ارتش در 19 بهمن سال 57 کمر رژیم شاهنشاهی را شکست و موجب تسریع در پیروزی انقلاب اسلامی شد"، گفت: حرکت شجاعانه کارکنان نیروی هوایی به تعبیر امام خمینی(ره) شکننده‌ترین ضربات را بر پیکر رژیم شاهنشاهی وارد کرد.

وی در ادامه با بیان اینکه "باید به اتفاقات و حوادث دوران انقلاب بویژه نقش ارتش به عنوان تسریع‌کننده روند پیروزی انقلاب بیشتر توجه شود"، افزود: انقلاب اسلامی ایران یک انقلاب تمام عیار بود و در این بین نقش حضرت امام خمینی(ره) در هدایت انقلاب بویژه اعتماد ایشان به ارتش که برکات فراوانی برای انقلاب داشت، بسیار مهم و حساس و مدبرانه بود.

معاون فرهنگی و روابط عمومی ارتش، حرکت کارکنان نیروی هوایی و حضور آنان در اقامتگاه امام خمینی(ره) و بیعت با ایشان را سند افتخار کارکنان ارتش در دوران انقلاب دانست و تصریح کرد: این حضور حماسی و بیعت، طلیعه خجسته پیوند ارتش با ملت مسلمان و انقلابی ایران اسلامی بود.

در ادامه این مراسم، نورشاهی از پیشکسوتان نیروی هوایی اظهار کرد: در دوران رژیم شاهنشاهی به مستشاران آمریکایی که تخصصی برابر یا حتی پایین‌تر از نیروی‌های خودی داشتند امکانات بسیار بیشتری داده می‌شد.

وی افزود: ما در روز بهمن 57 در مدرسه علوی حضور یافتیم و من فرمان درود به امام خمینی را به همافران دادم. در آن روز اجازه داده نمی‌شود که عکاس وارد محوطه مدرسه شود اما با اسرار زیاد حسین پرتوی عکاس روزنامه کیهان وارد مدرسه شد و از سلام نیروی هوایی به امام عکس گرفت.

نورشاهی همچنین گفت: امروز پس از گذشت 35 از انقلاب پرده‌ها کنار زده شده و بینش انقلابی مردم نیز بیشتر شده است اما مسئولیت ما هم بیشتر شده است.

انتهای پیام

کد N73592

وبگردی