آفتاب

اصلاح‌طلب ها و اعتدالگرا های برتر کدامند؟

 اصلاح‌طلب ها  و اعتدالگرا های برتر کدامند؟

پس از انتخابات ۲۴ خرداد، گشودگی نسبی فضا، موقعیتی را ایجاد کرد که باعث رشد سایت‌های اصلاح طلب و همچنین ایجاد تعداد بیشتری از رسانه‌های نزدیک به اصلاح‌طلبان در فضای مجازی شد


  .
 به گزارش آفتاب به نقل از  سلام نو؛ در این گزارش با ۲۰ سایت اول و معروف‌تر خبری در جریان اصلاح و اعتدال آشنا می‌شویم و این رده بندی را با توجه به رتبه‌های الکسا انجام داده است که به نوعی معتبر‌ترین مرجع جهانی در این زمینه محسوب می‌شوند. الکسا با توجه به معیارهایی چون تعداد بازدید، دفعات بازنشر شدن مطالب، اشتراک‌گذاشته شدن مطالب در شبکه‌های اجتماعی، منبع قرار گرفتن سایت‌ها و میزان به روز شدن هر صفحه (متاثر از تعداد کامنتها و نظرات) به هرکدام از این وبسایت‌ها یک رتبه در بین کل سایت‌های با مخاطب فارسی داده است که لیست زیر بر اساس آن تنظیم شده است.
گفتنی است در صورتی که بخواهیم دقیق‌تر شویم و بین اصلاحات و اعتدال تفکیک کمرنگی قائل شویم، باید گفت که برخی از این سایت‌ها بیش از آنکه در دسته اصلاح‌طلبی قرار بگیرند، به واسطه نزدیکی مشی سیاسی با دولت اعتدال، می‌توانند اعتدالگرا نامیده شوند. برخی از سایت‌ها نیز در فضای مجازی اشتبا‌ها اصلاح‌طلب در نظر گرفته می‌شوند که صرفا ظاهری از اصلاح‌طلبی دارند و عملا توسط تیم‌های خبری وابسته به شخصیت‌های اصولگرا و با خطوط سیاسی خاص اداره می‌شوند. از جمله آن‌ها می‌توان به اعتدال و جمهوریت اشاره کرد. در این جدول سایت‌هایی که طی ۳ ماه گذشته، جایگاهشان بهبود یافته با رنگ سبز، سایت‌هایی که افت اندکی داشته با رنگ زرد و پایگاه‌هایی که رتبه الکسای آن‌ها با افت محسوس مواجه شده با رنگ قرمز نمایش داده شده‌اند.
کد N73587

وبگردی