آفتاب

"مذاکره دولت اسلام‌آباد با طالبان پاکستان مساله‌ای داخلی است"

"مذاکره دولت اسلام‌آباد با طالبان پاکستان مساله‌ای داخلی است"

سفیر آمریکا در پاکستان گفت، تصمیم اسلام‌آباد برای برگزاری مذاکره با تحریک طالبان پاکستان مساله‌ای داخلی و مربوط به خودش است.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نوشته روزنامه نیشن، "ریچارد اولسون"، سفیر آمریکا در پاکستان در جریان دیدارش از دانشگاه "جی سی" فیصل‌آباد به خبرنگاران گفت: آمریکا و پاکستان به همکاری خود برای داشتن منفعتی مهم، مشترک و استراتژیک در پایان ناآرامی‌های افراطی و همچنین ایجاد منطقه‌ای ثروتمندتر، باثبات‌تر و صلح‌آمیزتر ادامه می‌دهند اما پاکستان باید تصمیمات راجع به امنیت این کشور را خودش اتخاذ کند.

وی افزود، آمریکا می‌خواهد تا روابطی مستحکم با مردم پاکستان ایجاد کند و به همین دلیل است که دولت واشنگتن در بخش‌های آموزش، تجارت و انرژی به پاکستان کمک می‌کند.

سپس ریچارد اولسون با نورالامین منگال، کمیسیونر موقت و افسر هماهنگی منطقه در دفترش دیدار کرد. دیگر مقام‌های سفارت آمریکا نیز همراه اولسون بودند. وی از اولسون استقبال کرده و از بخش‌های جغرافیایی، صنعتی، کشاورزی، تاریخی و فرهنگی منطقه فیصل‌آباد وی را مطلع ساخت.

اولسون همچنین از دانشگاه کشاورزی فیصل‌آباد، مرکز بیوشیمی و بیوتکنولوژی کشاورزی و مرکز مطالعات پیشرفته در رابطه با کشاورزی و امنیت غذایی دیدار کرد.

انتهای پیام

کد N73535

وبگردی