آفتاب
سرپرست دانشگاه یزد تاکید کرد

لزوم توجه به انگیزش و دانش افراد در توانمندسازی نیروی انسانی

لزوم توجه به انگیزش و دانش افراد در توانمندسازی نیروی انسانی

سرپرست دانشگاه یزد در مراسم جشن میلاد نبی اکرم (ص) و امام جعفر صادق (ع) گفت: همه‌ دانشگاهیان دانشگاه یزد در مدیریت دانشگاه سهیم هستند.

به گزارش سرویس «دانشگاهی» خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا) - منطقه یزد، دکتر محمد صالح اولیا در نخستین سخنرانی خود در جمع دانشگاهیان دانشگاه یزد به تبیین بخشی از برنامه‌های کوتاه مدت، میان‌مدت و بلند مدت خود برای اصلاح رویه‌ها، سیستم‌ها و شیوه‌های مدیریتی در این مجموعه پرداخت و گفت: بر این باورم که دیدگاه‌های سنجیده و پخته‌ افراد، همواره بهترین راه حل برای مسایل دانشگاه است، لذا محور اساسی تمام برنامه‌هایم را مشارکت و همفکری همه‌ دانشگاهیان و تقویت توانمندی‌ها و انگیزه‌های آنان قرار داده‌ام.

وی با تبریک میلاد فرخنده نبی اکرم (ص) و امام جعفرصادق(ع) افزود: این ایام مبارک را برای ایجاد تحول درعملکردها و ارتقای انگیزه دانشگاهیان برای حرکت به سوی امیدها و آرمان‌های بلند این مجموعه به فال نیک می‌گیریم.

سرپرست دانشگاه یزد از پرسنل این دانشگاه خواست که به پیروی از سیره عملی آن اسوه اخلاق، در تکریم شأن و منزلت یکدیگر بکوشند و نیازمندی‌های دانشجویان و سایر مراجعه‌کنندگان را به نحو مناسب و اخلاق‌مدارانه پاسخگو باشند.

اولیا با اشاره به لزوم توجه هماهنگ به انگیزش و دانش افراد به عنوان دو جنبه اساسی در توانمندسازی نیروی انسانی خاطرنشان کرد: به این منظور، ایجاد فضای صحیح رقابتی، تمرکززدایی توام با افزایش دانش و ظرفیت افراد و سامان‌بخشی ارتباطات داخلی به ویژه پیوند میان اعضای هیأت علمی و کارکنان و همچنین تکریم شأن و منزلت آنان را با جدیت دنبال خواهم کرد.

وی در بخش دیگری از سخنان خود، سرفصل‌هایی از برنامه‌ی اجرایی اش برای بهبود وضعیت شغلی و معیشتی کارکنان دانشگاه را تشریح کرد و اظهار داشت: با همکاری هم و با ایجاد نظام صحیح ارزشیابی، بی‌عدالتی‌ها را ریشه کن و انگیزه‌های خلاقانه‌ نیروی انسانی را تقویت خواهیم کرد.

سرپرست دانشگاه یزد، تشکیل شورای سیاست‌گذاری کلان دانشگاه متشکل از افراد مجرب و آگاه، ایجاد تحول در سیستم طرح و برنامه دانشگاه به منظور بررسی مطالبات، سیستم‌ها و روش‌ها و همچنین بازنگری وضعیت آموزشی و پژوهشی دانشگاه با هدف ارتقای کیفیت را به عنوان اولویت‌های کاری خود در کوتاه‌مدت ذکر کرد.

وی افزود: تغییرات ناگهانی باعث ایجاد شوک در سیستم شده و به کیفیت امور لطمه خواهد زد، بنابراین تمام سعی من این است که با تدبیر، بررسی و مطالعه به تدریج و به درستی این فرآیند را مدیریت کنم و در عین احترام به همه توقعات و انتظارات بحق و امیدبخش همه شما دانشگاهیان عزیز، از شما می‌خواهم با صبر و متانت مدیریت جدید این مجموعه را همراهی کنید تا روند انجام امور و شیوه‌های مدیریتی دانشگاه بر اساس ضرورت‌ها و اولویت‌ها تغییر یابد.

اولیا در پایان با تأکید مجدد بر سهیم بودن همه دانشگاهیان در مدیریت این مجموعه خاطرنشان کرد: هنر ما به عنوان مدیران این مجموعه ایجاد زمینه‌ها و بسترهای مناسب برای همه‌ افراد است تا بتوانند در فضای بهبود مستمر به دنبال بهتر شدن دانشگاه و درخشش آن در میان دانشگاه‌های برتر کشور باشند.

وی از همه دانشگاهیان دعوت کرد تا دیدگاه‌ها و پیشنهادهای سازنده‌ خود را از طریق نشانی پست الکترونیک ویژه‌ای که برای همین منظور راه‌اندازی شده است، به اطلاع شخص وی برسانند.

انتهای پیام

کد N73500

وبگردی