آفتاب
آیت‌الله علوی‌گرگانی:

مسئولان در انجام وظایف رضایت خدا و مردم را در نظر بگیرند

مسئولان در انجام وظایف رضایت خدا و مردم را در نظر بگیرند

یک مرجع تقلید گفت: مسئولان باید بر اساس قانون و وظایف خود در جهت رضایت خدا و مردم تلاش کنند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، منطقه قم، آیت‌الله سیدمحمد علوی گرگانی در دیدار اعضای شوراهای آموزش و پرورش قم، با تاکید بر مراقبت انسان از اعمال و رفتارش گفت: پیامبران الهی همواره در دعاهای خود از خدا می‌خواهند که آن‌ها را در هیچ زمانی به حال خود واگذار نکند.

این استاد حوزه ادامه داد: اگر کارها را به خدا بسپاریم و به او و روز حسابرسی ایمان پیدا کنیم جوانب احتیاط در زندگی را رعایت کرده و بیش از گذشته مراقب اعمالمان خواهیم بود.

وی در نظر گرفتن خدا در امور را موجب انجام بهتر مسئولیت‌ها دانست و تصریح کرد: مسئولان و افرادی که در ادارات عهده دار وظایفی هستند باید در همه امور خود، خدا را در نظر داشته باشند و تلاش کنند تا بر اساس قانون و انجام وظایف خود موجب رضایت خداوند و مردم باشند.

آیت‌الله علوی‌گرگانی در بخش دیگری از سخنان خود گفت: کار شوراهای آموزش و پروش نیز سخت و دشوار است زیرا در شرایطی که مسئولیت اعمال و وظایف خود را بر عهده دارند باید مسئولیت کارهای دیگران را نیز بر عهده بگیرند که این امر بسیار دشوار و سخت است.

وی افزود: در امور خود از خدای متعال کمک بخواهیم و خود را به او بسپاریم زیرا او قدر مطلق بوده و قدرت الهی یاری گر همه مردم در امور زندگی است به همین دلیل باید به او توسل کنیم و از او یاری بخواهیم.

این استاد برجسته حوزه به برخی از مشکلات موجود در ادارات اشاره کرد و گفت: اگر مشکلاتی در برخی از ادارات به وجود می‌آید که در کشور خبرساز می‌شود به دلیل وجود مسئولانی است که تعهدی دینی به وظایف خود ندارند.

وی ادامه داد: اگر کارها اسلامی نباشد و امور رنگ خدایی نگیرد مشکلاتی در ادارات به وجود می‌آید که بیشتر دستگاه‌های کشور را درگیر خودش می‌کند.

آیت‌الله علوی‌گرگانی با اشاره به حدیثی از امام باقر (ع) گفت: خداوند با هیچ یک از بندگانش خویشاوندی ندارد و در آخرت هر کس مسئول اعمال خودش است و فردی که خدا در زندگی‌اش جایی ندارد هیچ گام مورد لطف و مهر خداوند قرار نمی‌گیرد.

وی در پایان عنوان کرد: اگر چه در برخی از مسائل مشکلاتی وجود دارد، اما نظام جمهوری اسلامی در دنیا بی نظیر و دارای محاسن فراوانی است پس باید در چنین نظامی در جهت رضای خدا و مردم تلاش کرد.

انتهای پیام

کد N73114

وبگردی