آفتاب

450 طلبه در رشته‌های مختلف هنری در حال آموزش هستند

450 طلبه در رشته‌های مختلف هنری در حال آموزش هستند

رییس مرکز فرهنگی هنری دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم، گفت: در حال حاضر 450 نفر طلبه برادر و خواهر در سه سطح مقدماتی تا پیشرفته در دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم در حال آموزش در رشته‌های مختلف هنری هستند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، منطقه قم، حجت‎الاسلام والمسلمین علی کمساری در مراسم اختتامیه سومین جشنواره عکس حوزه گفت: دفتر تبلیغات اسلامی سال‌هاست که در خصوص فعالیت‏‎های فرهنگی و هنری با اعتقاد و ایمان به تاثیرگذاری اقدامات هنری در راستای ترویج دین می‎پردازد.

رییس مرکز فرهنگی هنری دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم، افزود: این تلاش‎‏ها با این هدف و رویکرد متعالی، در چهار حوزه تخصصی در زمینه فعالیت‎های هنری و فرهنگی ساماندهی شده است.

کمساری گفت: بخش آموزش‎های فرهنگی و هنری دفتر تبلیغات اسلامی نزدیک به 29 سال سابقه فعالیت آموزشی را داراست که در حال حاضر نیز 450 طلبه خواهر و برادر در حال فراگیری هنرهای مختلف هستند.

وی عنوان کرد: تولیدات فرهنگی و هنری که نوعا از سوی دانش‌آموختگان رشته‎های مرتبط صورت می‏‌گیرد در قالب مجموعه‎های ادبی شعر و داستان و نمایشگاه هنرهای تجسمی در معرض دید عموم گذاشته می‎شود.

رییس مرکز فرهنگی هنری دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم، با بیان این‌که «تا پایان سال جاری 70 اثر فرهنگی و هنری از سوی هنرمندان حوزوی کشور توسط دفتر تبلیغات اسلامی رونمایی خواهد شد» افزود: این آثار در رشته‏‌های مختلف از جمله مجموعه نفیس احادیث با هنر خوشنویسی است که کار حدیث پژوهشی آن یک سال به طول انجامیده است.

کمساری گفت: هر ماه پنج نشریه در حوزه‎های مختلف سنی و همچنین چندین فصلنامه فرهنگی و هنری توسط این مرکز منتشر می‏‌شود.

وی گفت: نهادسازی از جمله رویکردهای اصلی در این دفتر است؛ در این راستا سعی می‏‌شود با ایجاد انجمن‏‌های فرهنگی و هنری طلاب در زمینه‏‌های هنرهای تجسمی، خوشنویسی، ادبی، شعر، داستان، مبانی نظری هنر و هنرهای تصوری فعالیت کنیم.

کمساری در پایان گفت: رویکرد جریان‏سازی و گفتمان سازی از دیگر رویکردهای این دفتر است؛ برگزاری جشنواره اشراق با همین رویکرد انجام شده است؛ در سال آینده جشنواره شعر، فیلم، عکس و داستان و هنرهای تجسمی اشراق برگزار می‏‌شود.

انتهای پیام

کد N73110

وبگردی