آفتاب
معاون قضایی نیروهای مسلح کشور خبر داد

کاهش 20 تا 25 درصدی جرایم نیروهای مسلح کشور

کاهش 20 تا 25 درصدی جرایم نیروهای مسلح کشور

معاون قضایی و حقوقی سازمان قضایی نیروهای مسلح با اشاره به کاهش 20 تا 25 درصدی جرایم نیروهای مسلح، گفت: نیروهای مسلح در نظام جمهوری اسلامی ایران در مقایسه با نیروهای مسلح دیگر کشورهای جهان از سلامت و امنیت بسیار بالایی برخوردار است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) منطقه چهارمحال و بختیاری، حجت‎الاسلام محمد مصدق در مجمع سالیانه پیشگیری از جرائم نیروهای مسلح استان چهارمحال و بختیاری با اشاره به سابقه 15 ساله این مجمع، اظهارکرد: این مجمع با مدیریت و نظارت سازمان نیروهای مسلح از سال 1376 با هدف پیشگیری از وقوع جرم در سازمان‌های قضایی نیروهای مسلح تشکیل و آثار و برکات فراوانی را به همراه داشته است.

وی، شعار پیشگیری و درمان بهتر از مجازات و کیفر را شعار اصلی این سازمان عنوان کرد و گفت: این سازمان در گام اول با شعار پیشگیری و درمان مقدم‌تر از مجازات فعالیت‌ها و اقدامات فرهنگی و آگاه سازی خود را آغاز کرد.

وی با بیان اینکه شعار این سازمان در طول این مدت تغییر یافته است، شناسایی و آگاه سازی مقدم‌تر از پیشگیری، درمان و مجازات را شعار و محور اصلی برنامه‌های این سازمان عنوان کرد.

مصدق با اشاره به وضعیت بسیار مناسب نیروهای مسلح در مسئله پیشگیری از وقوع جرم، تصریح کرد: نیروهای مسلح نظام جمهوری اسلامی ایران به عنوان اولین نهاد موفق در کشور در مسئله پیشگیری از وقوع جرم عملکرد بسیار مطلوب و قابل قبولی داشته است.

وی خاطرنشان کرد: مجموع اقدامات انجام شده در زمینه پیشگیری از وقوع جرم موجب کاهش بیش از 20 تا 25 درصدی جرایم در این نیروها مسلح شده که این یک افتخار بزرگ برای کشور است.

مصدق افزود: ارتکاب جرم در سطح نیروهای مسلح در مقایسه با جرایم و تخلفات عمومی در سطح جامعه بسیار پایین و غیرقابل مقایسه است.

وی با اشاره به سابقه طولانی جرم و جنایت در زندگی و جامعه بشری، خاطرنشان کرذ: ناهنجاری و رفتارهای غلط اجتماعی از سنخ جرم و جنایت دارای یک سابقه طولانی در زندگی و جامعه بشری است و جوامع مختلف با این معضل و چالش در همه دوران مواجه بوده‌اند.

مصدق با بیان اینکه جامعه غربی تنها راه مقابله با جرم و جنایت را کیفر و مجازات عملی می داند، تصریح کرد: جوامع بشری به ویژه در دنیای غرب تنها راه مقابله با جرم و جنایت را مجازات و کیفر عملی می دانند در حالی که اسلام و مکتب الهی دستور و برنامه‌ دیگری برای مقابله با جرم و جنایت دارد.

وی با بیان اینکه پیشگیری از وقوع جرم در عین حال ساده، اما پیچیده است، تصریح کرد: برنامه‌ریزی، بومی سازی و مدیریت صحیح در اجرای قوانین ابلاغ شده برای جلوگیری از وقوع جرم یکی از اولویت های و نیازهای اصلی برای آگاهی بخشی و کاهش جرائم در نیروهای مسلح است.

انتهای پیام

کد N73106

وبگردی