آفتاب

اعتصاب پزشکان در نپال هزاران بیمار را سرگردان کرد

اعتصاب پزشکان در نپال هزاران بیمار را سرگردان کرد

اعتصاب پزشکان در نپال باعث شد تا هزاران تن از بیماران در این کشور آسیایی به خدمات اورژانس دسترسی نداشته باشند چرا که پزشکان خواستار تغییرات اساسی در سیستم آموزش پزشکی هستند.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از خبرگزاری آسوشیتدپرس، پزشکان معترض اعلام کردند که افراد منصوب شده از سوی دولت نپال نباید جایگاه‌ها و پست‌های عالی در بیمارستان‌های دولتی را برعهده بگیرند و همچنین دانشکده‌های پزشکی باید به صورت مستقل عمل کنند.

این اعتصاب که از روز یکشنبه آغاز شده و حدود 4000 پزشک در آن حضور دارند، باعث تعطیلی گسترده بیمارستان‌ها در سراسر نپال شد؛ کشوری فقیر که روستائیان از نواحی دور افتاده برای درمان مسیرهای طولانی را طی کرده و برای درمان به شهرها می‌آیند.

نپال در گذشته نیز شاهد اعتصاب پزشکان بوده و دولت کاتماندو این اعتصاب را غیرقانونی اعلام کرده است. آخرین اعتصاب پزشکان در اوت 2012 رخ داد و دولت این کشور آسیایی به پزشکان این تضمین را داد که به انجام اصلاحات بپردازد اما از آن زمان تاکنون تغییرات اصلاحی کمی صورت گرفته است.

اعتصاب کنندگان اعلام کردند که به دنبال جلب نظر دولت برای گوش سپردن به درخواست‌هایشان هستند. یکی از این پزشکان گفت: ما می‌خواهیم که احزاب سیاسی و دولت نپال، دخالت در موسسات پزشکی را متوقف کند و به آن‌ها اجازه دهد تا آزادانه عمل کنند. ما همچنین از پزشکی که از 10 روز قبل در اعتصاب غذا به سر می‌برد و خواستار توقف دخالت دولت در موسسات آموزشی است، حمایت می‌کنیم.

تظاهرات پزشکان نپال صلح‌آمیز بود اما پلیس ده‌ها پزشک را دستگیر و آن‌ها را با یک کامیون به بیمارستان منتقل کرد.

انتهای پیام

کد N73061

وبگردی