آفتاب

رئیس جدید سازمان بسیج سازندگی: بسیج به دنبال اثبات کارآمدی نظام مبتنی بر دین است

رئیس جدید سازمان بسیج سازندگی: بسیج به دنبال اثبات کارآمدی نظام مبتنی بر دین است

رئیس جدید سازمان بسیج سازندگی کشور گفت: در شرایطی که دشمنان با همه تلاش خود به دنبال اثبات ناکارآمدی نظام مبتنی بر دین در جمهوری اسلامی ایران هستند، بسیج و بسیج سازندگی به میدان آمده‌اند تا باطل بودن این توطئه را اثبات کنند.

رئیس جدید سازمان بسیج سازندگی کشور گفت: در شرایطی که دشمنان با همه تلاش خود به دنبال اثبات ناکارآمدی نظام مبتنی بر دین در جمهوری اسلامی ایران هستند، بسیج و بسیج سازندگی به میدان آمده‌اند تا باطل بودن این توطئه را اثبات کنند.

به گزارش گروه دریافت خبر خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، ابراهیم عزیزی در مراسم حلقه صادقین بسیج سازندگی در جمع مسئولان این سازمان با اشاره به آیه شریفه "اللهم اجعلنی من جندک فان جندب هم الغالبون و جعلنی من حزبک فان حزبک هم المفلحون وجعلنی من اولیائک فان اولیائک لا خوف علیهم ولا هم یحزنون و قاتلوهم حتی لا تکون فتنه و یکون الدین کله لله"، گفت: به باور بنده امروز بسیج مصداق کامل این آیه و حقیقتاً جندالله است. بر همین اساس امام(ره) بسیج را لشکر مخلص خدا دانستند زیرا بسیج در طول راه پرافتخار خود تلاش کرد تا در مسیر این آیه شریفه گام بردارد.

وی افزود: با همین نگاه جنداللهی بسیج بود که توانست در دوران دفاع مقدس و در جریان خنثی‌سازی توطئه‌های دشمنان و آشوب‌های دوران انقلاب، این شجره طیبه را موفق و پیروز کند.

رئیس سازمان بسیج سازندگی همچنین اظهار کرد: اگر بسیج در مقاطع گوناگون وارد صحنه‌های جریان شناسی و فرهنگ و اجتماعی شده به این دلیل است که بسیج، حزب‌الله است. اگر امروز رستگاری بسیج را شاهد هستیم، بخاطر این است که بسیجیان توانسته‌اند هم‌المفلحون باشند.

وی در ادامه با تجلیل از خدمات و تلاش‌های هشت ساله سردار خراسانی در سمت ریاست سازمان بسیج سازندگی، گفت: کارهای خوب و ارزشمندی در زمان ایشان انجام شده و بسیج سازندگی مسیر خوب و درستی را در این ایام طی کرده است که باید با نگاه منطقی و برنامه‌ای ادامه یابد، زیرا کار بسیج سازندگی اقتضا می‌کند که با برنامه و بر اساس افقی بلندمدت و درست حرکت کنیم.

عزیزی اضافه کرد: یکی از دلایلی که بسیج سازندگی را برای خدمتگذاری انتخاب کردم این بود که احساس کردم این مجموعه با تفکر بسیجی و جهادی می‌تواند در کارآمدی نظام نقش داشته باشد و حضور در این عرصه موجب خدمت به کشور و نظام خواهد شد.

وی همچنین تأکید کرد: باید تلاش کنیم ایده‌های خوب را با یک برنامه درست، عملی کنیم و به ثمر برسانیم که البته برخورداری از روحیه جهادی لازمه موفقیت در تمام این مراحل است.

مسئول سازمان بسیج سازندگی در پایان، از تلاش مجموعه مدیران و نیروهای بسیج سازندگی برای تحقق آرمان‌های نظام جمهوری اسلامی قدردانی کرد.

عزیزی و سردار خراسانی

بر اساس این گزارش، سردار خراسانی - مسئول پیشین سازمان بسیج سازندگی - نیز در این مراسم گفت: آقای عزیزی از سرمایه‌های سپاه و دوران دفاع مقدس هستند که با داشتن تجربیات گرانبهایی در مسئولیت‌های دولتی از جمله استانداری می‌توانند در بسیج سازندگی مؤثر و موفق باشند.

وی با قدردانی از همکاری کارکنان و نیروهای سازمان بسیج سازندگی در سراسر ایران، گفت: ما باید در دوران مسئولیت خود همیشه به دنبال پاسخگویی به یک پرسش باشیم، اینکه چگونه عمل کنیم تا موجب رضایت مقام معظم رهبری شود؟ پاسخ به این پرسش، نقشه راه و مسیر حرکت را روشن و تحمل ناملایمات و سختی‌ها را آسان می‌کند و من امروز از رضایت مقام معظم رهبری از تلاش‌های مجموعه بسیج سازندگی و جهادگران بسیار خرسندم و به خود می‌بالم.

خراسانی در ادامه گزارشی از مجموعه فعالیت‌های انجام شده در عرصه‌های مختلف سازمان بسیج سازندگی ارائه کرد و افزود: ساخت یک مسجد و ارائه خدمتی به محرومان در روستاها از آنجا که رضایت مقام معظم رهبری و مردم را در پی دارد، از اجرای طرح‌های گران‌قیمت با ارزش‌تر است و همین مسأله ارزشمند و مقدس بودن کار در بسیج سازندگی را نشان می‌دهد.

وی با اشاره به نهادینه شدن حرکت‌های جهادی در دوران مسئولیتش گفت: سعی کردیم در بخش جذب جوانان مرکز حرکت‌های جهادی را راه‌اندازی کنیم که اکنون سالیانه نشست‌های تخصصی برگزار می‌کنند و در اجماع نخبگان جهادی سند چشم‌اندازی تهیه شد که بر اساس آن عمل می‌کنند.

رئیس پیشین سازمان بسیج سازندگی ادامه داد: حرکت‌های جهادی امر مبارکی است که اگر بتوانیم سالیانه 100 هزار جوان را در فضایی ارزشی در دل محرومیت تربیت کنیم، دستاوردی ارزشمند برای نظام خواهد بود به طوری که سالیانه نیروهای ارزشمندی به کادر نظام تزریق می‌شود.

خراسانی به استفاده از نیروهای جوان در سازمان بسیج سازندگی اشاره کرد و گفت: در دوران فعالیتم سعی کردیم نیروهای جوان به مجموعه تزریق شود و پست‌ها و مسئولیت‌ها را در کنار حضور افراد با تجربه به جوانان واگذار کنیم. این تجربه بسیار خوبی بود که امیدواریم ادامه یابد.

وی، حضور ابراهیم عزیزی به عنوان رئیس جدید سازمان بسیج سازندگی را عامل ایجاد نشاط و تحرک بیشتر در این مجموعه دانست و افزود: جابجایی منطقی و دوره‌ای در مسئولیت‌ها موجب ایجاد روحی تازه و روندی مطلوب‌تر در کارها خواهد شد؛ چیزی که من از دو سال گذشته در پی آن بودم و امروز شاهد آن هستیم.

خراسانی در پایان اظهار کرد: من خود را از بسیج جدا نمی‌دانم و در هر جایی که امکان و نیاز به حضور بنده و استفاده از تجربیاتم باشد، حضور خواهم داشت.

در پایان این مراسم با اهدای لوح سپاس، از تلاش‌های هشت ساله سردار مجید خراسانی، مسئول پیشین سازمان بسیج سازندگی تجلیل شد.

انتهای پیام

کد N73033

وبگردی