آفتاب

کشته شدن نامزد شیعی انتخابات مجلس ایالتی پاکستان در حمله تروریستی

کشته شدن نامزد شیعی انتخابات مجلس ایالتی پاکستان در حمله تروریستی

اسلام آباد- ایرنا- مقام های پلیس پاکستان اعلام کردند: ˈوجاهت حسین نقویˈ نامزد شیعی انتخابات میان دوره ای کرسی های مجلس ایالتی سند در شهر کراچی در اقدامی تروریستی کشته شد.

به گزارش ایرنا به نقل ازمنابع خبری؛ مقام های پلیس شهر کراچی افزودند: این عضو انجمن شیعیان شهر کراچی در ساعات پایانی سه شنبه در منطقه ˈگلشن اقبالˈ این شهر بندری در حمله افراد ناشناس کشته شد و برادر و محافظ وی نیز در این حمله تروریستی به شدت زخمی شدند.

شاهدان عینی به شبکه خبری اکسپرس گفتند: دو مرد مسلح سوار بر یک دستگاه موتورسیکلت در نزدیکی دانشگاه کراچی، مواد منفجره را به خودروی حسین نقوی متصل کرده و به سرعت از محل حادثه متواری شدند.

براساس گزارش پلیس، تاکنون انگیزه این حمله تروریستی مشخص نشده و هیچ گروهی نیز مسوولیت آن را برعهده نگرفته است.

وجاهت حسین از اعضای شیعیان کراچی، ریاست انجمن ˈمخدوم کونینˈ شیعیان را برعهده داشت و خود نیز یکی از اعضای فعال حزب سیاسی جنبش ˈمتحده قومیˈ در جنوب پاکستان محسوب می شد.

ˈالطاف حسینˈ رییس جنبش متحده قومی (MQM) در بیانیه ای از لندن گفت: مرحوم وجاهت حسین قصد شرکت در انتخابات میان دوره ای از حزب متبوعش را داشت.

در روزهای اخیر عملیات های تروریستی علیه شیعیان در پاکستان افزایش یافته و گروه های تندرو و فرقه ای با انجام اقدامات خصمانه علیه فعالان سیاسی و مذهبی، به دنبال برهم زدن اتحاد و همبستگی دینی میان اهل تسنن و شیعیان هستند.

شب گذشته نیز مهاجمان ناشناس، علامه ˈسیدعالم موسویˈ خطیب و امام جماعت مسجد و مرکز اسلامی ˈموسویˈ پیشاور متعلق به شیعیان در شمال غربی پاکستان را ترور کردند.

تروریست ها همچنین سال گذشته در همین منطقه، ˈمولانا دیدار علی جلبانیˈ رییس ایالتی حزب مجلس وحدت مسلمین در سند و محافظ او را نیز ترور کردند.

آخرین گزارش های شبکه های خبری از حمله تروریستی به اتوبوس زائران شیعی پاکستان در حومه شهر مستونگ در نزدیکی شهر کویته که غروب روز سه شنبه به وقوع پیوست حاکی از کشته شدن 24 زائر و زخمی شدن 44 تن دیگر است.

این انفجار تروریستی در منطقه ˈدارین گرهˈ از توابع شهر مستونگ بلوچستان، شیعیانی که از سفر زیارتی از مرز تفتان (پایانه مرزی با ایران) باز می گشت را مورد هدف قرار داد. گزارش اولیه کارشناسان پلیس نشان می دهد که نزدیک به 100 کیلوگرم مواد منفجره در این حمله تروریستی استفاده شده است.

سازمان های شیعی در پاکستان برای همیستگی با بازماندگان قربانیان این حادثه سه روز عزای عمومی اعلام کردند. اعضای ارشد و هواداران حزب هزاره متعلق به شیعیان نیز گفتند که روز چهارشنبه در شهر کویته در اعتراض به کوتاهی دولت در کنترل نکردن اوضاع امنیتی در مناطق مختلف بلوچستان؛ اعتصاب سراسری می کنند.

آساق ** 1095 ** 2023
کد N72804

وبگردی