آفتاب
نقوی حسینی در تشریح جلسه امروز کمیسیون امنیت ملی با عراقچی:

حق غنی سازی در ایران منوط به نظر هیچ قدرتی نیست

حق غنی سازی در ایران منوط به نظر هیچ قدرتی نیست

تهران- ایرنا- سخنگوی کمیسیون امنیت ملی وسیاست خارجی مجلس شورای اسلامی با بیان این که برخی در جلسه امروز این کمیسیون به اجرای برنامه اقدام مشترک انتقاداتی داشتند، گفت: سید عباس عراقچی عضو تیم مذاکرات هسته ای در این جلسه اعلام کرد حق غنی سازی در ایران منوط به نظر هیچ قدرتی نیست.

سید حسین نقوی حسینی درگفت و گو با خبرنگار سیاسی ایرنا، در تشریح جلسه عصر امروز (سه شنبه) کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس، اظهارداشت: عراقچی در این جلسه با اشاره به سوابق مذاکره درمسیر دستیابی به توافق اصلی و در توافق بر سرمراحل اجرایی اعلام کرد هیچ یک از طرفین مذاکره، توافقنامه اجرایی را منتشر نکرده اند.

وی افزود: در ادامه جلسه معاون حقوقی و امور بین الملل وزیر امورخارجه اعلام کرد تصمیمات درباره توافق در سطح عالی کشور هماهنگ می شود.

سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس یادآور شد: عراقچی در این جلسه،همچنین گفت که با توجه به آغاز اجرای تعهدات از سوی طرفین، جمهوری اسلامی ایران در توافق نامه به جز پذیرش تعلیق 20 درصد و تبدیل آن، هیچ توقف یا برگشت به عقب را در صنعت هسته ای نپذیرفته است.

نقوی حسینی افزود : البته برخی اعضای کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس از جمله ابراهیم آقامحمدی، محمد صالح جوکار، اسماعیل کوثری، جواد کریمی قدوسی وکاظم جلالی انتقادات جدی را درباره اجرای برنامه اقدام مشترک مطرح کردند که عراقچی به بخشی از سوالات و انتقادات پاسخ داد.

وی ادامه داد: عراقچی در این جلسه اعلام کرد ممکن است نارسایی های فنی از جمله نظام بانکی لغو تحریم ها را با کندی همراه کند که به زودی این موضوع حل می شود.

سخنگوی کمیسیون امنیت ملی وسیاست خارجی مجلس تصریح کرد: نمایندگان منتقد درادامه با تمرکز روی متن توافق، مواردی را ذکر کردند که ادامه فعالیت هسته ای جمهوری اسلامی را منوط به نظر 1+5 می کند، اما عراقچی در مورد این انتقادات گفت حق غنی سازی جمهوری اسلامی منوط به نظر هیچ قدرتی نیست بلکه انتظار جمهوری اسلامی احترام به غنی سازی است که توافق نامه این احترام را قائل است.

عراقچی عضو تیم مذاکره کننده هسته ای عصر امروز در نشستی توجیهی درباره اجرای توافق نامه ژنو در کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی شرکت کرد.

سیام.1336
کد N72587

وبگردی