آفتاب

تصمیم حزب موتلفه برای برگزاری اجلاس احزاب کشورهای اسلامی در سال آینده

تصمیم حزب موتلفه برای برگزاری اجلاس احزاب کشورهای اسلامی در سال آینده

ایرنا نوشت:

عضو شورای مرکزی حزب موتلفه اسلامی گفت که در صورت فراهم شدن شرایط برای برپایی اجلاس احزاب کشورهای اسلامی، این کنفرانس عظیم برای نیمه ابتدایی سال 93 برگزار می شود.

حمید رضا ترقی با اعلام این مطلب افزود: اگر سازو کار برگزاری این اجلاس فراهم آید به طور قطع این اجلاس مهم سال آینده در تهران برگزار خواهد شد.

وی ادامه داد: برگزاری اجلاس احزاب کشورهای اسلامی در کشورمان فواید بسیاری همچون انتقال پیام انقلاب اسلامی به کشورهای مختلف، افزایش قدرت دیپلماسی عمومی برای ایران و تحقق بیشتر وحدت اسلامی را در پی خواهد داشت.

عضو شورای مرکزی حزب موتلفه اسلامی با بیان اینکه برگزاری این اجلاس می تواند همانند کنفرانس های بین دولت ها و بین مجالس کشورهای اسلامی ضرورت به حساب آید، گفت: احزاب می توانند نقش بسزایی در انسجام میان کشورهای اسلامی و وحدت آفرینی، ایفا کنند.

ترقی با یادآوری اینکه این کنفرانس یک بار به صورت رسمی در سال 87 به میزبانی کشورمان برگزار شده است، گفت: در آن اجلاس 13 حزب معتبر کشورهای اسلامی حضور یافتند و دبیر خانه احزاب اسلامی در حزب موتلفه تاسیس شد و سایت احزاب اسلامی نیز راه اندازی شد اما این اجلاس ها در سال های بعد ادامه نیافت.

وی ادامه داد: بنابر مشکلات سیاسی که برخی احزاب مانند حزب الله کویت، الوفاق بحرین، حماس، حزب اسلامی افغانستان و... در کشورهای اسلامی با آن روبرو شدند، امکان برگزاری در دوره های بعدی محقق نشد اما امیدواریم بزودی با روند پیش رو شاهد برگزاری آن به صورت گسترده باشیم.

عضو شورای مرکزی حزب موتلفه یادآور شد: بر اساس بررسی ها، بیش از 100 حزب فعال در کشورهای اسلامی وجود دارد که ضرورت اتحاد میان مسلمانان ایجاب می کند که چنین اجلاسی برپا شود.

ترقی افزود: احزاب می توانند یکی از مهمترین ارکان وحدت بین جوامع اسلامی و تحقق انسجام اسلامی باشند که باید عملکرد منسجم در رابطه با ایجاد ارتباط مشترک بین آنها انجام پذیرد.

وی خواستار مشارکت و حمایت معنوی و مادی سایر احزاب قانونی کشور و دولت و مسوولان ذیربط در برگزاری چنین اجلاسی شد و این حمایت را موجب تسریع در برگزاری هر چه زودتر اجلاس دانست.

/212 27

کد N72440

وبگردی