آفتاب
بروجردی:

بان کی مون ثابت کرد سازمان ملل استقلال ندارد

بان کی مون ثابت کرد سازمان ملل استقلال ندارد

رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی اجلاس ژنو 2 را تنها ژست سیاسی آمریکا برای پایان بحران خواند و گفت: علت اصلی مخالفت آمریکا با حضور ایران در ژنو 2 این است که نمی خواهد اجلاس ژنو 2 موفق باشد.

به گزارش خبرنگار پارلمانی مهر، علاء الدین بروجردی در حاشیه جلسه علنی روز سه شنبه در جمع خبرنگاران گفت: دبیرکل سازمان ملل از ایران برای حضور در اجلاس ژنو 2 دعوت کرده بود اما آمریکا نظرش در خصوص حضور ایران در این اجلاس مثبت نبود و به سازمان ملل فشار وارد کرد و بان کی مون مجبور شد دعوت خود را س بگیرد.

نماینده مردم بروجرد در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: دبیرکل سازمان ملل با این اقدام نشان داد که این سازمان بین المللی استقلال نداشته و تحت نفوذ فشار آمریکا عمل می کند.

رئیس کمیسیون امنیت ملی مجلس شورای اسلامی در خصوص علت مخالفت آمریکا با حضور ایران در اجلاس ژنو 2 گفت: با حضور ایران در اجلاس ژنو 2 این اجلاس موفق شده و نقطه پایانی در بحران سوریه خواهد بود اما سیاسیت آمریکا ادامه این بحران است.

وی اظهار داشت: آمریکا خود را شکست خورده بحران سوریه می داند و متحدان آمریکا مثل عربستان هزینه زیادی برای این بحران کردند به همین دلیل آمریکا نمی خواهد این بحران پایان یابد.

بروجردی ادامه داد: سیاست های آمریکا در سوریه موجب رشد فزاینده تروریست شده است و  آمریکا با برگزاری این اجلاس تنها قصد دارد ژست پایان سیاسی بحران بگیرد اما قصد اصلی آمریکا این است که اجلاس ژنو 2 موفق نباشد.

رئیس کمیسیون امنیت ملی با اشاره به تشکیل کمیته نظارت بر اجرای موافقتنامه ژنو گفت: وظیفه مهم مجلس در کنار تقنین، نظارت است، باید مجلس به نوعی بر اقدامات دولت در مسایل هسته ای نظارت داشته باشد و به  همین دلیل کمیسیون مصوب کرد که کمیته نظارت مجلس در توافقنامه ژنو شکل بگیرد.

 

کد N72064

وبگردی