آفتاب
یک عضو کمیسیون حقوقی:

حضور نداشتن در ژنو 2 به نفع ایران است

حضور نداشتن در ژنو 2 به نفع ایران است

یک عضو کمیسیون حقوقی و قضایی مجلس شورای اسلامی عدم حضور در ژنو 2 را به نفع ایران دانست و اظهار کرد: اگر کشور ما در این کنفرانس شرکت می‌کرد احتمالا این کشورها موفق نشدن خود را به ما نسبت می‌دادند.

یک عضو کمیسیون حقوقی و قضایی مجلس شورای اسلامی عدم حضور در ژنو 2 را به نفع ایران دانست و اظهار کرد: اگر کشور ما در این کنفرانس شرکت می‌کرد احتمالا این کشورها موفق نشدن خود را به ما نسبت می‌دادند.

به گزارش خبرنگار پارلمانی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، علی جلیلیان در نطق میان دستور امروز خود در جلسه علنی مجلس شورای اسلامی ضمن تبریک به مناسبت فرا رسیدن دهه فجر، گفت: مذاکره‌ای که امروز با 1+5 در جریان است موضوع جدیدی نیست و در حال حاضر با اجازه مقام معظم رهبری در حال مذاکره هستیم که تیم مذاکره‌کننده باید با حفظ شئونات و عزت و اقتدار ملت ایران بر اساس منفعت و مصلحت کشور گام بردارد.

وی ادامه داد: مذاکره‌کنندگان ایرانی باید بدانند که با دشمنان قسم خورده و کینه‌توز ملت ایران مذاکره می‌کنند و نباید گول لبخندها و ظاهر فریبنده آنان را بخورند و بدانند این دشمنان در همه حال حتی در حالت دوستی هم قصد ضربه زدن به ملت ایران را دارند چرا که از نظام و ملت ما سیلی خورده‌اند.

نماینده مردم اسلام‌آباد غرب با اشاره به حضور نداشتن ایران در کنفرانس ژنو 2، تصریح کرد: عدم حضور ایران در ژنو 2 حتما به نفع ایران است زیرا با اختلافاتی که میان مذاکره‌کنندگان وجود دارد احتمالا نتایجی به دست نمی‌آید و اگر کشور ما شرکت می‌کرد این کشورها موفق نشدن خود را به ما نسبت می‌دادند.

جلیلیان خاطرنشان کرد: آنها باید بدانند بدون حضور ایران که کشور مقتدر منطقه است کار به جایی نخواهند برد.

این عضو کمیسیون حقوقی و قضایی مجلس همچنین با تاکید بر اینکه مجلس طبق قانون دو وظیفه تصویب قوانین و نظارت را بر عهده دارد، اظهار کرد: متاسفانه امروز در راستای نظارت مجلس صداهایی شنیده می‌شود که عده‌ای از این نظارت اظهار نگرانی می‌کنند که باید بگویم اعتراض آنها غیرموجه و غیرقانونی است.

وی افزود: کسانی که مدعی قانونگرایی و اجرای قوانین هستند چرا از نظارت مجلس بیم دارند؟ پاسخگویی به مجلس وظیفه و تکلیف وزرا است و اگر حق نظارت از مجلس گرفته شود مجلس بی‌خاصیت خواهد بود.

این نماینده مجلس شورای اسلامی همچنین بیان کرد: نمایندگان مردم با اطلاع از مشکلات آنان باید مسائل و مشکلات را بیان کرده و پیگیر آنها باشند بنابراین هیچ کس نباید به سوال و استیضاح نمایندگان اعتراضی کند.

نماینده مردم اسلام‌آباد غرب در مجلس در پایان به مشکلات بیکاری و معیشت مردم در کشور اشاره کرد و گفت: دولت هیچ اقدامی برای بیکاری جوانان به عمل نمی‌آورد بنابراین بهتر است دولت به جای پرداختن به مسائل جناحی و حاشیه‌ای، به فکر حل مشکلات مردم باشد.

انتهای پیام

کد N71570

وبگردی