آفتاب

هند پرتاب موشک "آگنی- 4" را با موفقیت آزمایش کرد

هند پرتاب موشک "آگنی- 4" را با موفقیت آزمایش کرد

هند با موفقیت پرتاب آزمایشی موشک "آگنی- 4" با قابلیت حمل کلاهک هسته‌ای را از ساحل "اودیشا" انجام داد.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نوشته روزنامه نیشن، یکی از مقامات هند گفت: این پرتاب آزمایشی کاملا موفقیت‌آمیز بود. این موشک بردی برابر با 4000 کیلومتر دارد و در این پرتاب آزمایشی این موشک کل برد خود را طی کرد.

مقام‌های دفاعی هند گفتند، این پرتاب آزمایشی از سکوی پرتاب "4" برد آزمایشی هماهنگ واقع در جزیره "ولر" انجام شد. منابع آگاه گفتند، برای کنترل و هدایت این موشک به سمت هدف از یک کامپیوتر پیشرفته با طراحی الکترو هواپیمایی، یک خودروی پرسرعت حامل تجهیزات ارتباطی و یک سیستم کنترل کاملا دیجیتال استفاده شد.

یکی از مقام‌های سازمان تحقیقات و توسعه دفاعی هند گفت: این موشک به اکترو هواپیمایی مدرن و فشرده‌ای برای تامین بالاترین سلح اعتبار مجهز شده است.

این موشک بسیار پیچیده و پیشرفته بسیار سبک است و دو مرحله پیش رانش قوی دارد. یکی از دانشمندان علوم دفاعی گفت، قدرت تخریبی این موشک با یک سپر قابل بازگشت به جو می‌تواند دمایی بیش از 3000 درجه سیلسیوس را تحمل می‌کند.

سازمان تحقیقات و توسعه دفاعی هند آزمایش‌های پیشرفته در رابطه با این موشک را در دست دارد. این سومین آزمایش پیشرفته موشک "آگنی- 4" است که توسط سازمان تحقیقات و توسعه دفاعی هند انجام می‌شود. رادارها و سیستم‌های الکتریکی- بصری برای تعقیب و نظارت تمامی پارامترهای این موشک در سراسر ساحل "اودیشا" مستقر شده‌اند. دو کشتی نیروی دریایی هند نیز در نزدیکی محل بر خود موشک قرار گرفته‌اند تا رویداد نهایی را مشاهده کنند.

آزمایش پیشین این موشک 19 سپتامبر سال 2012 میلادی از همین پایگاه با موفقیت انجام شد.

انتهای پیام

کد N71204

وبگردی