آفتاب
توصیه باهنر به اعضای کابینه:

دلتان را بزرگتر و حوصله تان را بیشتر کنید

دلتان را بزرگتر و حوصله تان را بیشتر کنید

نایب رئیس دوم مجلس شورای اسلامی در واکنش به انتقاد دولتی ها نسبت به سوال زیاد نمایندگان از وزیران خطاب به دولتی ها گفت: ضمن اینکه به کارهایتان می رسید دلتان را هم کمی بزرگتر و حوصله تان را بیشتر کنید چرا که طرح سوال و پاسخ دادن شما در جهت ارتقاء سطح کیفی و کمی وظایف وزیران، تاثیر مثبت خواهد داشت.

به گزارش خبرنگار پارلمانی مهر، محمدرضا باهنر نایب رئیس دوم مجلس شورای اسلامی در جلسه علنی روز سه شنبه مجلس در واکنش به تذکر حمید رسایی نماینده مردم تهران در خصوص انتقاد دولتی ها از سوال نمایندگان اظهار داشت: سوال از وزیران حق نماینده ها و پاسخ دادن وزیران نیز جزو وظایف آنها است. برخی گلایه می کنند و می گویند سوال نمایندگان وقت وزیران را می گیرد، می گویند وقت وزیران باید تقسیم شود و بخشی از آن به پاسخ دادن به نمایندگان صرف شود. در نظام مردمسالاری دینی مسئولان باید پاسخگو باشند.

وی اظهار داشت: همواره تلاش مجلس این بوده که سوال نمایندگان از وزیران را قبل از اینکه به تریبون و یا حتی کمیسیون برسد در جلسه مشترک حل و فصل شود و این برداشت ما نیز از نظر حضرت امام(ره ) است چرا که قبل از انقلاب سوال نمایندگان ابتدا به کمیسیون نمی رفت و مستقیم در صحن مطرح می شد اما امام خمینی(ره) توصیه فرمودند و دستور دادند قبل از اینکه در تریبون مسایل مطرح شود در یک جلسه مشترک بررسی کنید شاید به تفاهم رسیدید، ما نیز بر همین مبنا تلاش می کنیم تا حداکثر سوالات پیش از آمدن به صحن علنی حل و فصل شود و این موضع خلاف آیین نامه نیست چون نهایتاً حق با نماینده است و اگر نماینده ای اعلام کرد که قانع نشدم و باید در صحن علنی مطرح شود ما موظفیم این کار را انجام دهیم.

باهنر خطاب به وزیران دولت گفت: ضمن اینکه به کارهایتان می رسید دلتان را هم کمی بزرگتر و حوصله تان را بیشتر کنید چرا که طرح سوالات و پاسخ دادن شما در جهت ارتقاء سطح کیفی و کمی وظایف وزیران، تاثیر مثبت خواهد داشت.

کد N71113

وبگردی