آفتاب
با رای مجلس؛

طرح اصلاح قانون تعاون با اولویت در دستور کار قرار می‌گیرد

طرح اصلاح قانون تعاون با اولویت در دستور کار قرار می‌گیرد

نمایندگان مجلس شورای اسلامی در جلسه علنی صبح امروز (سه‌شنبه) به بررسی با اولویت طرح اصلاح موادی از قانون تعاون رای دادند.

نمایندگان مجلس شورای اسلامی در جلسه علنی صبح امروز (سه‌شنبه) به بررسی با اولویت طرح اصلاح موادی از قانون تعاون رای دادند.

به گزارش خبرنگار پارلمانی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، حمیدرضا فولادگر به عنوان متقاضی این تغییر دستور گفت: البته این طرح به صورت طبیعی در نوبت بررسی قرار گرفته و تنها طرحی از کمیسیون کشاورزی در مورد ریزگردها پیش از این طرح قرار دارد.

وی افزود: ما یک بار این طرح را از دستور خارج کرده‌ایم که لایحه دولت را بررسی کنیم اما در آن زمان لایحه ارائه نشد و یک بار هم این طرح را برای یک ماه مسکوت گذاشتیم.

نماینده مردم آمل در مجلس ادامه داد: در حال حاضر لایحه دولت در 101 یک ماده به مجلس ارائه شده، ما هم موادی از لایحه که با طرح 12 ماده‌ای ما یکی بود را بررسی کردیم و حتی‌المقدور نظرات دولت را در این طرح گنجاندیم.

فولادگر با تاکید بر اینکه این طرح در جهت تقویت بخش تعاونی است، گفت که ضرورت دارد در حال حاضر به این طرح رسیدگی شود.

مهرداد لاهوتی نماینده لنگرود و عضو کمیسیون محیط زیست مجلس در مخالفت با این تغییر دستور، گفت: نمایندگان مصوب کردند که طرح آلودگی هوا با توجه به شرایط اضطرار کشور در اولویت قرار گیرد و اکنون هم این طرح در دستور کار است. آیا اولویت واجب‌تری از آلودگی هوا وجود دارد که سالانه جان چهار تا پنج هزار نفر در کشور را می‌گیرد؟

لاهوتی همچنین گفت که نگاه مردم به نمایندگان و مجلس است که اقدامی در جهت کنترل آلودگی هوا انجام دهند.

سیدمهدی موسوی‌نژاد نماینده مردم دشتستان نیز در موافقت با در اولویت قرار گرفتن طرح اصلاح قانون تعاون، خاطرنشان کرد: کمیسیون کشاورزی هم موافق است که این طرح در اولویت قرار گیرد و طرح مربوط به ریزگردها بعدا مطرح شود.

وی با اشاره به اینکه با اصلاح این طرح، مشکل اتحادیه‌ها و تعاونی‌ها حل خواهد شد، تصریح کرد: بررسی این طرح زمان زیادی نمی‌برد به ویژه اینکه مدتی بعد انتخابات اتحادیه برگزار می‌شود.

موسوی‌نژاد در پایان گفت که بهتر است برای حل موضوع ریزگردها دولت لایحه بدهد چرا که ظرفیت‌های کشور در جهت مهار ریزگردها را شناسایی کرده‌ است.

به گزارش ایسنا، نمایندگان مجلس شورای اسلامی در ادامه با 117 رای موافق، 39 رای مخالف و 19 رای ممتنع از مجموع 210 نماینده حاضر مصوب کردند که طرح اصلاح موادی از قانون تعاون در اولویت کار مجلس قرار گیرد.

انتهای پیام

کد N71090

وبگردی