آفتاب
با اعزام بیست و نهمین ناوگروه به مأموریت بین‌المللی

ناوگروه نیروی دریایی ارتش به اقیانوس اطلس می‌رود

ناوگروه نیروی دریایی ارتش به اقیانوس اطلس می‌رود

بیست و نهمین ناوگروه اطلاعاتی، رزمی و آموزشی نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران، از بندرعباس عازم مأموریت بین‌المللی شد.

به گزارش گروه دریافت خبر خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، فرمانده نیروی دریایی ارتش در مراسم اعزام این ناوگروه گفت: در ناوگروه اطلاعاتی رزمی و آموزشی بیست و نهم، علاوه بر وظیفه تأمین امنیت خطوط کشتیرانی ایران در آبهای آزاد، کارکنان جدید هم آموزش‌های لازم را فرا می‌گیرند.

وی با بیان اینکه "اهمیت‌بخشی به آموزش عملی به دانشجویان از ویژگی‌های ناوگروه 29 است"، خاطرنشان کرد: در این ناوگروه 30 نفر از دانشجویان سال آخر علوم دریایی حضرت امام خمینی (ره) نوشهر دوره کارورزی را می‌گذرانند.

سیاری همچنین اظهار کرد: امروز جمهوری اسلامی ایران از مهمترین کشورهای دنیاست که امنیت کشتی‌های عبوری از خلیج عدن و تنگه باب‌المندب را بر عهده دارد.

امیر دریادار سیاری در پایان گفت: پس از رواج دزدی دریایی در این مناطق، ایران از معدود کشورهایی است که همه کشتی‌های نفتکش و تجاری را به سلامت همراهی کرده و به مقاصد مختلف رسانده است.

در ادامه این مراسم، امیر سرتیپ موسوی - جانشین فرمانده کل ارتش - گفت: پیمایش آبهای آزاد با هدف ابراز پیام صلح و دوستی به کشورهای دنیا و نشان دادن اقتدار دفاعی ایران در دریا در نیروی دریایی طرح‌ریزی و عملیاتی شد. امروز نیروی دریایی از مهمترین تأمین‌کنندگان منافع ملی در آبهای دنیاست.

وی در پایان با اشاره به اینکه "سفرهای دریانوردی آثار و پیامدهای مثبت و مؤثر زیادی رابه همراه دارد"، اظهار کرد: توسعه دیپلماسی، به نمایش گذاشتن سیاست خارجی و سیاست‌های جمهوری اسلامی ایران و ایجاد تعامل دوجانبه با کشورهای دنیا از اهداف این ناوگروه‌هاست.

بر اساس این گزارش، ناو بالگردبر و لجستیکی خارک و ناوشکن رزمی سبلان در سه ماه پیش رو 25 هزار کیلومتر دریایی را تا اقیانوس اطلس می‌پیمایند.

انتهای پیام

کد N70981

وبگردی