آفتاب
با ارجاع به کمیسیون تدوین آئین‌نامه داخلی؛

مجلس در مورد دائمی شدن شورای دستگاه‌های نظارتی تصمیم‌گیری نکرد

مجلس در مورد دائمی شدن شورای دستگاه‌های نظارتی تصمیم‌گیری نکرد

نمانیدگان مجلس شورای اسلامی در جریان رسیدگی به طرح عضویت و لغو عضویت نمایندگان در برخی از شوراهای عالی (اعاده شده از شورای نگهبان) در مورد دائمی شدن شورای دستگاه نظارتی تصمیم‌گیری نکردند و به این وسیله به کمیسیون اصلی یعنی تدوین آئین‌نامه داخلی ارجاع شد.

به گزارش خبرنگار پارلمانی خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، طرح عضویت و لغو عضویت نمایندگان مجلس شورای اسلامی در برخی از شوراهای عالی، شوراها،‌ مجامع و سایر هیأت‌ها که در دستور کار امروز (سه‌شنبه) نمایندگان در صحن علنی مجلس قرار داشت مورد موافقت نمایندگان قرار نگرفت و به کمیسیون تدوین آئین‌نامه داخلی مجلس ارجاع شد.

براساس این موضوع پیشنهاد کمیسیون در مورد حذف ماده 7 این طرح بود که بر مبنای آن گفته شده بود؛ به منظور ایجاد هماهنگی برای کارآمدی بودن نظام نظارت و ارتقای بهره‌وری و برای تقویت مدیریت کشور،‌ شورای دستگاه‌های نظارتی متشکل از دو نفر از مسئولان نظارتی هر قوه با انتخاب رئیس قوه با حفظ استقلال هر یک از آنها در حدود مقرر در قانون اساسی تشکیل می‌شود.

دستور العمل اجرایی این ماده و نحوه تشکیل جلسات شورا، نحوه تصمیم‌گیری و نحوه پیگیری تصمیمات ظرف شش ماه به پیشنهاد اعضای شورا و با توافق سران قوه تعیین می‌شود.

با توجه به اینکه حذف این ماده و همچنین ابقاء آن به تصویب نمایندگان در صحن علنی مجلس نرسید مقرر شد تا مجددا کمیسیون تدوین آئین‌نامه داخلی به آن رسیدگی کند.

انتهای پیام

کد N70943

وبگردی