آفتاب

روزنامه های آلمانی:عدم حضورایران در ژنو2به منزله ناکامی این نشست است

روزنامه های آلمانی:عدم حضورایران در ژنو2به منزله ناکامی این نشست است

برلین - ایرنا - روزنامه های آلمانی روز دوشنبه در گزارش های تحلیلی از اخبارمنتشر شده درمورد دعوت بان کی مون ازایران برای شرکت دراجلاس ژنو 2 وتشدید اختلاف نظرها دراین رابطه دو روز مانده به برگزاری این نشست، حضور نیافتن ایران در ژنو 2 به هر دلیلی را به منزله ناکامی این نشست دانستند.

به گزارش ایرنا، هفته نامه اشپیگل در نسخه آنلاین خود با اشاره به دعوت دبیر کل سازمان ملل از ایران برای حضور در نشست ژنو 2 و تشریح برخی مخالفت ها با این حضور ،پیش بینی کرد که حضور نداشتن ایران در ژنو2به ناکامی این نشست بین المللی خواهد انجامید و ژنو 2 در دستیابی به اهدافش موفق نخواهد بود.

در همین رابطه روزنامه فرانکفورتر روندشاو، نوشت: دعوت دبیرکل سازمان ملل از ایران برای حضور در مذاکرات مربوط به سوریه باید با استقبال بین المللی مواجه شود زیرا بدون مشارکت ایران هیچ راه مسالمت آمیزی برای حل بحران سوریه امکان پذیر نخواهد بود.

این مطلب می افزاید:درحالی که روسیه ازدولت سوریه حمایت می کند، آمریکایی ها بدنبال روی کار آمدن یک دولت انتقالی بدون اسد در این کشور هستند اما در این راه با این چالش مواجه هستند که دیگر شریکی درسوریه برای آنها باقی نمانده است چون حتی درگروه های مخالف این کشور نیز حاکمیت در دست گروه های افراطی است.

نورنبرگر سایتونگ، دیگر روزنامه آلمانی نیز درمطلبی دررابطه با خبر دعوت از جمهوری اسلامی برای حضور در نشست ژنو 2، نوشت: جدا از مخالفت مخالفان سوری با حضور ایران، این دعوت می تواند شانس وفرصت خوبی برای حل بحران سوریه باشد زیرا تهران ازحامیان جدی دمشق است.

این روزنامه آلمانی درادامه با اشاره به اجرایی شدن مرحله اول از توافق هسته ای ژنو، نوشت : اینکه دراین زمینه دو طرف خوب پیش می روند، این امیدواری را بوجود می آورد که ما بتوانیم ایران را به عنوان یک شریک مهم ومعتبر در منطقه برای حل بحران سوریه مشارکت دهیم.

روزنامه آلگماینه سایتونگ چاپ شهر ماینس نیز با انتشار مطلبی دراین رابطه نوشت، دعوت بان کی مون از ایران برای شرکت در کنفرانس بین المللی سوریه نشان داد که این مرد، این واقعیت را درک کرده که بدون حضور ایران هیچ مشکلی در خاورمیانه قابل حل نخواهد بود.

این مطلب می افزاید: البته تک روی دبیر کل سازمان ملل را باید یک فاجعه دانست که ممکن است به ناکامی ژنو 2 قبل از آغاز آن منجر شود.

اروپام** 2051** 1701**536
کد N70662

وبگردی