آفتاب

حملات تروریستی "شریف" را نگران کرد/ احضار اعضای کابینه به جلسه ویژه

حملات تروریستی "شریف" را نگران کرد/ احضار اعضای کابینه به جلسه ویژه

لغو سفر نواز شریف به داووس، فرا خواندن اعضای کابینه به جلسه ویژه و آمادگی مشروط طالبان برای صلح با دولت از جمله خبرهای مرتبط با پاکستان به شمار می رود.

به گزارش خبرگزاری مهر، نیشن از لغو سفر نواز شریف به داووس سوئیس و فرا خواندن اعضای کابینه به جلسه ویژه در پی گسترش حملات طالبان علیه نیروهای امنیتی در منطقه بنو و کشته و زخمی شدن 78 نفر تنها از روز گذشته تاکنون خبر داد.

هدف از برگزاری این نشست گفتگو درباره پیش‌ نویس سند سیاست امنیت ملی و مذاکرات صلح با طالبان همزمان با افزایش حملات تروریستی در پاکستان عنوان شده است.

شریف درحالی سفر خود به سوئیس را لغو کرده است که صبح امروز دوشنبه تنها چند ساعت پس از حمله روز گذشته طالبان به منطقه بنو، رسانه های پاکستانی از کشته و زخمی شدن 25 پاکستانی در انفجار انتحاری در پست مشترک ایست و بازرسی ارتش و پلیس در نزدیکی مقر ارتش پاکستان در شهر راولپندی خبر دادند.

بمب گذار انتحاری خود را در بازاری در نزدیکی پایگاه های ارتش در شهر راولپندی منفجر کرد و بر اثر آن دست کم 10 نفر کشته و 16 فرد دیگر زخمی شدند. شدت انفجار امروز دوشنبه آنقدر زیاد بود که ساختمانهای نزدیک محل حادثه لرزیده و شیشه های ساختمانها نیز شکست.

انفجار روز گذشته در وزیرستان در یکی از کامیون های حامل مهمات ارتش در این کاروان نظامی صورت گرفت. سخنگوی گروه تحریک طالبان پاکستان مسئولیت این انفجار را به عهده گرفته و اعلام کرده است در آینده اینگونه انفجارها و حملات را افزایش خواهد داد و این اقدام را بخشی از مبارزه خود با نظام سکولار خوانده است.

افزایش حملات انتحاری در پاکستان درحالیست که شاهدالله شاهد سخنگوی گروه تحریک طالبان پاکستان از جدی بودن خود در مذاکرات صلح با طالبان در صورت اثبات صداقت دولت در روند مذاکرات خبر داده است.

کد N69643

وبگردی