آفتاب

نماینده ابهر: نبود بیمه جامع وکارآمد باعث هزینه سنگین در بخش درمان است

نماینده ابهر: نبود بیمه جامع وکارآمد باعث هزینه سنگین در بخش درمان است

تهران – ایرنا – نماینده مردم مردم ابهر و خرم دره در مجلس شورای اسلامی گفت: نبود بیمه جامع و کارآمد باعث شده سیاست موثر اولویت بخشی پیشگیری و غربالگری در بخش سلامت به طور کامل اجرا نشود و مردم مجبور به پرداخت هزینه های طاقت فرسای بخش درمان شوند.

به گزارش خبرنگارسیاسی ایرنا، محمدرضا خان محمدی خرمی روز دوشنبه در نطق میان دستور خود در مجلس شورای اسلامی ابراز امیدواری کرد که روزی به تاسی از فرمایش مقام معظم رهبری شرایطی فراهم شود که بیماران جز دغدغه بیماری مشکلی نداشته باشند و مجبور به پرداخت هزینه سنگین درمان و دارو نباشند.

نماینده مردم ابهر در مجلس در ادامه ضمن تشکر از وزیر کشور از وی درخواست پیگیری ارتقای شهرهای صاعین قلعه و هیدج را مطرح کرد و همچنین از وزیر آموزش و پرورش خواستار رسیدگی به مشکل کمبود مدارس و محیط های آموزشی در حوزه انتخابیه اش شد.

وی از وزیر راه و شهرسازی خواستار تکمیل راههای روستایی و شهری و تامین مسکن اقشار آسیب پذیر حوزه انتخابیه اش شد و از وزیر کشور خواست نسبت به تامین اعتبارات ماشین آلات شهرداری ها رسیدگی کند.

خان محمدی خرمی همچنین از وزرای اقتصاد، صنعت و کار خواست که با تخصیص به موقع ارز کالاهای مورد نیاز صنایع و رفع مشکل سرمایه در گردش بخش تولید زمینه اشتغال پایدار بیکاران را فراهم آورند.

این نماینده مردم در مجلس نهم در ادامه ضمن تشکر از وزیر بهداشت از او خواست که به مشکلات کمبود آمبولانس و تجهیزات پزشکی رسیدگی کند و زمینه ارتقای بیمارستانها و مراکز بهداشتی را فراهم کند و همچنین پزشکان مورد نیاز این مناطق را جذب و به پرداخت مطالبات کارکنان این وزارتخانه رسیدگی و موضوعات دیگر را حل کند.

وی از وزیر نیرو خواست که نسبت به بهره برداری از سدها اقدام کند و مشکل کمبود آب کشاورزان حوزه انتخابیه اش را حل کند و همچنین از وزیر صنعت خواستار استقرار 10 واحد صنعتی پایدار در حوزه انتخابیه اش شد و از مسوولان کشوری نیز خواست در جهت رفع موانع تعیین تکلیف زمین های اوقافی اقدام کنند.

خان محمدی خرمی یادآور شد: به دلیل ضرورت توجه به اقتصاد ملی پیشنهاد می کنم وابستگی اقتصاد کشور به درآمدهای نفتی کاهش یابد و تمامی مسئولین باید توجه داشته باشند که با وجود درآمدهای فراوان نفتی در سالهای اخیر تغییر مهمی در شاخص های اقتصادی حاصل نشده بنابراین برای افزایش درآمد ناخالص ملی و کاهش وابستگی به نفت باید به استعدادهای کشور و موضوع پژوهش و تحقیقات توجه بیشتری شود.

نماینده مردم ابهر و خرم دره در مجلس خواستار تخصیص اعتبار پژوهشی بیشتر از مسئولین شد و گفت: در کشورهای پیشرفته شاهد فراخوان عمومی برای نیازهای تحقیقاتی دولتی و خصوصی در بخش صنعت و سلامت هستیم که البته این امکان برای همه محققان به صورت یکسان فراهم شده است بنابراین به عنوان یک پژوهشگر کوچک خواستار ایجاد یک سازوکاری برای شناسایی استعدادهای برتر و تقویت مراکز پژوهشی هستم.

وی با تاکید بر مبارزه با مفاسد اقتصادی گفت: برای مبارزه با مفاسد اقتصادی باید قوای سه گانه متحد باشند و از فرامین مقام معظم رهبری پیروی کنند.

خان محمدی خرمی یادآور شد: در شرایطی که کمتر از 30 درصد بودجه در قالب لایحه از سوی دولت و مجلس مورد بررسی قرار می گیرد می توان فرض کرد که امکان سوء استفاده اقتصادی در اتمسفر حاکم بر 70 درصد باقی مانده بودجه کشور فراهم شود.

وی ادامه داد: بنابراین باید از اقتصاددانان برجسته که پایه احکام فقهی آنان قوی است دعوت کرد تا با ارائه روش هایی زمینه افزایش شفافیت اقتصادی و کم اثر شدن لابی گری و رانت افراد وابسته به مراکز قدرت و ثروت فراهم شود.

نماینده مردم ابهر و خرمدره جایگزینی صنایع فرسوده با صنایع نیمه پیشرفته و استفاده از نخبگان را باعث ایجاد اشتغال پایداردانست و گفت: پیشنهاد می کنم دولت با سازوکار مناسب امکان ورود نخبگان به صنایع کشور را فراهم آورد.

خان محمدی خرمی در ادامه یادآور شد: با وجود اینکه ایران مقام دوم جهان در ذخایر گازی ، هفتم در تولید گاز و هشتم در مصرف گاز را دارد اما فاقد جایگاه در جمع 20 کشور صادرکننده گاز است که باید به آن رسیدگی شود.

وی تصریح کرد: برای ایجاد ارزش افزوده در صنایع پتروشیمی باید تکنولوژی مورد استفاده در این صنایع ارتقا یابد تا متان موجود در گاز به فرآورده های ارزش افزوده تبدیل شود.

این نماینده مردم در مجلس نهم افزود: در شرکتهای مهم خارجی فعال در حوزه نفت و گاز و پتروشیمی شاهد هنرنمایی پژوهشگران ایرانی هستیم که امیدوارم کمیسیون صنایع و معادن مجلس و وزارت نفت به این موضوعات توجه کند و زمینه اشتغال پایدار فراهم شود.

سیام**1058 ** 1418
کد N69415

وبگردی