آفتاب

تذکرات کتبی نمایندگان مجلس به دولتی‌ها

تذکرات کتبی نمایندگان مجلس به دولتی‌ها

وزیر آموزش و پرورش و وزیر صنعت، معدن و تجارت بیشترین تذکرات کتبی را در جلسه علنی امروز مجلس شورای اسلامی دریافت کردند.

به گزارش خبرنگار پارلمانی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، مشروح تذکرات کتبی صبح امروز نمایندگان به مسئولین اجرایی کشور به شرح زیر است:

** مقتدایی به وزیر صنعت: ضرورت اجرای تعهدات آن وزارتخانه در قبال گاوداران.

** بذرپاش به وزیر آموزش و پرورش: استفاده از عناصر سیاسی افراطی در صندوق ذخیره فرهنگیان با عناوین شورای سیاستگذاری، اتاق فکر و ... و دادن امکانات به آنها از جیب فرهنگیان، به رییس‌جمهور: برخی مشاورین آقای روحانی به مردمی که به وی رای نداده‌اند توهین می‌کنند و آنها را مدافع قانون‌شکنی خطاب می‌کنند، توهین به نیمی از رای‌دهندگان جای تذکر از طرف رییس‌جمهور را ندارد؟

** افتخاری به وزیر آموزش و پرورش: عدم توجه به فرمایشات رهبری در ارتباط با بحران جمعیت و افزایش سن ازدواج در کتب درسی ابتدایی.

** نوری به وزیر علوم: عدم دعوت از اعضای حقیقی هیات مرکزی هیات جذب وزارت علوم، به وزیر صنعت: حقوق 100 میلیونی وزیر اسبق صنایع به علت عضویت در چند هیات مدیره صحت دارد یا نه؟ به وزیر نفت: پرداخت هزینه 480 هزار دلاری از طرف وزارت نفت برای درمان بیماری سرطان یک مدیر دولتی صحت دارد یا نه؟

** سلیمانی به رییس‌جمهور: اعزام نماینده تام‌الاختیار دولت در سفرهای استانی جهت رسیدگی به مشکلات مردم و ارائه گزارش.

** فتاحی به رییس‌جمهور: توهین مشاور ارشد آقای روحانی به بیش از پنجاه درصد مردم ایران.

** بشیری، خجسته، فتاحی به وزیر آموزش و پرورش: تسریع در پرداخت حق‌التدریس معلمان.

** آلیا به وزیر تعاون: لزوم تسریع در بررسی حادثه فوت دو کارگر در آتش‌سوزی یک کارگاه در خیابان جمهوری، توجه به ایمن‌سازی محیط کاری کارگران.

** حسینی به وزیر بهداشت: علت تاخیر در انتقال دانشگاه پزشکی بین‌المللی قشم به شهرستان ورامین.

** حقیقت‌پور به وزیر اقتصاد: رسیدگی به وضعیت مالی سازمان سهام عدالت در استان اردبیل.

** جعفری به وزیر نیرو: علت تاخیر در شروع عملیات اجرایی سدها در منطقه، به وزیر راه: علت تاخیر در استقرار اداره راه و شهرسازی در حوزه انتخابیه.

** بیرانوند به وزیر راه و شهرسازی: تکمیل آزاد راه شهید بروجردی، به رییس‌جمهور: تسریع در ارائه گزارش مرکز تدوین الگوی اسلامی ایرانی پیشرفت مستقر در معاونت راهبردی ریاست‌جمهوری.

** رحماندوست به وزیر ارتباطات: علت لغو برخی حقوق ایثارگران با صدور برخی مصوبه‌های داخلی در شرکت مخابرات، به وزیر علوم: علت عدم اجرای آیین‌نامه تکریم اساتید بازنشسته دانشگاه‌ها.

** قادری، دستغیب، ذوالنوار، صادقی، منادی، کامران، سالک، سقایی، فرهنگی، فولادگر، اخوان به وزیر اقتصاد: تسریع در ترخیص واگن‌های قطار شهری شهرهای شیراز، تبریز، اصفهان.

** سالک، فرهنگی، فولادگر، مقتدایی، صادقی، قادری، دستغیب، ذوالنوار، علیلو و منادی به رییس‌جمهور و وزرای کشور و اقتصاد: تسریع در ترخیص واگن‌های قطار شهری کلان‌شهرها از گمرک.

** شفیعی به وزیر نیرو: سیستم اداره دانشگاه علامه طباطبایی بی‌انگیزه و غیرکارآمد است.

**جوکار به وزیر نیرو: تامین اعتبار برای پست‌های برق، به وزیر ورزش و جوانان: تخصیص اعتبار جهت استانداردسازی پیست اسکی شهرستان تفت.

** میرگلوبیات به وزیر آموزش و پرورش: وجود مدارس فرسوده و ناامن در شهرستان‌ها و احتمال تخریب این مدارس و ایجاد مشکلات جانی برای دانش‌آموزان.

** کارخانه‌ای به وزیر صنعت، معدن و تجارت: اعمال نظارت مداوم و مستمر بر تعمیرگاه‌ها و مراکز مجاز فروش خودرو و حل فوری سوءاستفاده‌های مالی پیش آمده در رابطه با پیش فروش خودروهای سایپا در همدان.

** حسینی به وزیر جهاد کشاورزی: وضعیت نابسامان سازمان شیلات، به وزیر صنعت، معدن و تجارت: وضعیت نابسامان نان در استان مازندران،‌ به وزیر راه و شهرسازی: پیشرفت کند کار پیمانکاران و کیفیت پایین کار آنها در جاده تهران سوادکوه و نارضایتی مردم، به وزرای صنعت، جهاد کشاورزی و نفت: افزایش قیمت کود و فشار بیش از اندازه به کشاورزان که اثر سوء در تولید دارد.

** مقتدایی به وزیر جهاد کشاورزی: ضرورت پیگیری برای عملیاتی شدن مصوبه دولت برای خرید شیر خام و جلوگیری از تضییع حقوق گاوداران کشور.

** حیدری‌طیب به رییس‌جمهور: عدم تهیه سند ملی امنیت زنان و کودکان در روابط اجتماعی.

** قاضی‌پور و بذرپاش به وزیر صنعت، معدن و تجارت: جلوگیری از جوسازی علیه تولید ملی دخانیات ایران

قاضی‌پور و فرهنگی به وزیر بهداشت: تسریع در جذب پزشکان عمومی برای درمانگاه‌های روستاها و حاشیه شهرها.

** میرگلوبیات به وزیر صنعت، معدن و تجارت: عدم حل مشکلات صنایع در شهرک صنعتی ساوه و زرندیه.

**هاشم‌زهی به وزیر نفت: کم‌توجهی به گازرسانی به نهبدان به دلیل عدم پیش‌بینی اعتبارات.

** هاشمی به وزیر کشور: توجه ویژه به سیل‌زدگان شرق و غرب جاسک و جبران خسارات مردم، خانه‌ها،‌ راه‌ها، باغات، نهرها و کشاورزی.

** حسینی، نیازآذری، احمدی لاشکی، لاهوتی، اسماعیل‌نیا، رهبری املشی، فیاضی، شجاعی کیاسری، ناصری، مقیمی، جعفرزاده، شکری، پاپی‌زاده به وزیر صنعت، معدن و تجارت: ورود بی‌رویه مرکبات به کشور، عدم خرید تضمینی محصولات باغات مرکبات و آسیب به کشاورزان و باغداران.

** شوهانی، باقری و آصفری به وزیر کشور: رفع موانع تردد انفرادی زائران عتبات عالیات از مرز مهران.

** جدگال به وزیر کشور: عدم همکاری قانونی هنگ مرزی شهرستان چابهار در مراودات مرزی.

** ابوترابی به وزیر صنعت، معدن و تجارت: الزام مدیران کارخانه فولاد مبارکه به اجرای قانون استخدام برای ایثارگران.

انتهای پیام

کد N69409

وبگردی