آفتاب
وزیر کشور پاکستان:

پس از حملات 11 سپتامبر؛ جنگ تحمیلی خارجی ها پاکستان را ناامن کرد

پس از حملات 11 سپتامبر؛ جنگ تحمیلی خارجی ها پاکستان را ناامن کرد

اسلام آباد - ایرنا - وزیر کشور پاکستان تاکید کرد: حادثه 11 سپتامبر 2001و تبعات منفی آن برای صلح جهانی بسیار شوم بود و جنگ تحمیلی خارجی ها نیز به این بهانه؛ پاکستان را ناامن کرد.

به گزارش ایرنا به نقل از خبر دوشنبه رسانه های پاکستانی؛ ˈچودری نثارعلی خانˈ در گفت وگو با خبرنگاران در اسلام آباد؛ دولت های پیشین این کشور را به دلیل اتخاذ سیاست های اشتباه و سوق دادن پاکستان به وضعیت نامشخص فعلی مقصر دانست.

وی خاطرنشان کرد: با توجه به این واقعیت که هیچ از یک متهمان اصلی حملات 11 سپتامبر 2001 به شهرهای امریکا ؛ در پاکستان نبوده ولی قدرت های خارجی پاکستان را در یک جنگ تحمیلی وارد کردند.

ˈپرویز مشرفˈ حاکم نظامی سابق پاکستان که هم اکنون با محاکمه خود در پرونده خیانت بزرگ به کشور مواجه است پس از حملات 11 سپتامبر 2001 ؛ به جنگ علیه تروریسم به سرپرستی آمریکا ملحق شده و در آن زمان چند پایگاه نظامی در پاکستان را به نیروهای آمریکایی جهت انجام عملیات علیه طالبان در افغانستان واگذار کرد.

مشرف برای اولین بار در تاریخ پاکستان، در سال 1381 شمسی (2003) نیروهای ارتش را برای مبارزه علیه گروه های شورشی از جمله طالبان به مناطق قبایلی در شمال غرب این کشور اعزام کرد.

چودری نثارعلی تاکید کرد: جامعه بین المللی نتوانست این موضوع را درک کند که پس از وضعیت وخیم تحمیل شده ؛ پاکستان نیز در وضعیت جنگی قرار گرفته است.

وی با اشاره به تلاش های دولت پاکستان برای ازسرگیری مذاکره های صلح با شبه نظامیان گروه غیرقانونی تحریک طالبان موسوم به (تی تی پی) گفت: دولت از حمایت روسای احزاب سیاسی و مذهبی برای ایفای نقش در پیشبرد این گفت و گوها حمایت می کند.

وزیر کشور پاکستان افزود: تصمیم به ازسرگیری مذاکره های صلح میان دولت و شبه نظامیان طالبان، در اجلاس مشترک احزاب سیاسی در سال گذشته و متعاقب آن کسب اعتماد از سوی نمایندگان مجلس ملی، گرفته شد.

مقامات پاکستانی در گذشته اعلام کردند که پس از پیوستن این کشور به جنگ علیه تروریسم در سال 1379 شمسی (2001)، نزدیک به 50 هزار نفر از نظامیان و شهروندان این کشور در حملات تروریستی کشته شدند.

آساق ** 1095**1392
کد N69388

وبگردی