آفتاب

سیل در پایتخت اندونزی: هشت کشته و 60 هزار بی خانمان

سیل در پایتخت اندونزی: هشت کشته و 60 هزار بی خانمان

کوالالامپور – ایرنا - جاری شدن سیل در جاکارتا پایتخت اندونزی بدنبال بارش های چند روز گذشته هشت کشته برجای گذاشت و 60 هزار نفر را مجبور به ترک خانه ها و پناه بردن به مناطق امن کرد.

به گزارش ایرنا، بارندگی های سنگین شب گذشته و جاری شدن سیل در پایتخت اندونزی تا امروز (دوشنبه) بیش از 60 هزار نفر را مجبور به ترک خانه های خود و پناه بردن به مناطق امن کرد.

این در حالیست که براثر این بارندگی ها تا روز شنبه تنها پنج هزار نفر در جاکارتا و روز گذشته نیز 30 هزار نفر مجبور به ترک خانه های خود شده بودند.

گزارش های دریافتی از جاکارتا حاکیست برخی مردم برای فرار از سیل و عبور از آب گرفتگی خیابان ها مجبور به استفاده از وسایل کمکی به منظور جلوگیری از غرق شدن هستند.

این افراد هم اکنون به ساختمان های اداری مرتفع ، مدارس و مساجد که به عنوان محل امن از آن ها استفاده می شود، منتقل می شوند.

بسیاری از خیابان های پایتخت اندونزی به دلیل سیلاب های چند روز گذشته غیرقابل عبور بوده و ارتفاع آب در برخی مناطق به سه متر رسیده و خانه ها به زیر آب فرو رفته اند.

براساس آمار سازمان کاهش بلایای طبیعی اندونزی تاکنون 63 هزار و 958 نفر به 297 نقطه پیش بینی شده منتقل شده اند و هشت نفر به دلیل غرق شدن و یا برق گرفتگی جان خود را از دست داده اند.

مقامات هواشناسی اندونزی پیش بینی کرده اند میزان بارندگی ها در این کشور افرایش یابد و در این مورد به مردم هشدار داده اند.

جاکارتا پایتخت 10 میلیونی اندونزی از شهرهای در حال رشد این کشور بوده و برنامه ریزی برای مقابله با بلایای طبیعی در این شهر با ضعف همراه است.

بارندگی های فصلی و نامنظم در اندونزی اغلب منجر به جاری شدن سیل در این کشور شده و میلیون ها نفر از جمعیت 240 میلیونی آن در دشت های نزدیک رودخانه هایی زندگی می کنند که زندگی آن ها را آسیب پذیر کرده است.

آساق**د.م**1611
کد N69228

وبگردی