آفتاب

الحلقی: عنوان اصلی ژنو 2 باید مبارزه با تروریسم باشد

الحلقی: عنوان اصلی ژنو 2 باید مبارزه با تروریسم باشد

نخست‌وزیر سوریه با بیان اینکه پارلمان کشورهای اروپایی و غربی در اعمال فشار به کشورهای حامی تروریسم برای توقف حمایت‌هایشان از تروریست‌ها در سوریه نقش گسترده‌ای دارند گفت: عنوان اصلی نشست ژنو 2 باید مبارزه با تروریسم باشد.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از پایگاه خبری پانوراما، وائل الحلقی، نخست‌وزیر سوریه در دیدار با هیاتی از پارلمان بلغارستان گفت: پارلمان‌های کشورهای اروپایی و غربی در اعمال فشار به کشورهای حامی تروریسم جهت توقف حمایت‌ها از تروریست‌های سوری نقش گسترده‌ای را ایفا می‌کنند.

وی افزود: اعضای پارلمان‌ها، اصحاب رسانه‌ها و همه صاحب‌نظران وظیفه دارند تا با تروریسم و وهابی‌گری مبارزه کرده و برای سرنگونی آن بکوشند.

الحلقی با هشدار نسبت به خطرات گسترش تروریسم در سراسر جهان تصریح کرد: سوریه امروز با جنگی جهانی روبه رو است و به نیابت از همه دنیا با تروریسم می‌جنگد.

وی در خصوص آینده سیاسی سوریه نیزعنوان داشت: این مردم سوریه هستند که درباره آینده سوریه از طریق صندوق‌های رای‌گیری تصمیم‌گیری می‌کنند و دولت سوریه با کوله باری از خواسته‌های مردم سوریه و افکار و آمال آن‌ها برای رهایی از تروریسم به ژنو می‌رود.

الحلقی با اشاره به نشست ژنو 2 که روز چهارشنبه در شهر مونترو سوئیس برگزار خواهد شد گفت: عنوان اساسی ژنو 2 باید "مبارزه با تروریست باشد" ما به این نشست می‌رویم تا به عنوان نماینده مردم اعلام کنیم که ملت سوریه خواهان ریشه‌کن شدن تروریسم در سوریه هستند.

انتهای پیام

کد N69132

وبگردی