آفتاب

دولت تایلند درصدد اعلام وضعیت اضطراری در این کشور است

دولت تایلند درصدد اعلام وضعیت اضطراری در این کشور است

تهران-ایرنا- درپی تداوم تظاهرات معترضان تایلندی برای برکناری ˈیینگلوک شیناواتراˈ نخست وزیر ، مقام های تایلندی روز دوشنبه از تصمیم برای اعلام وضعیت اضطراری در این کشور خبر دادند.

به گزارش خبرگزاری رویترز از بانکوک، ˈپارادورن پاتانتابوترˈ رییس شورای امنیت ملی تایلند پس از دیداربا نخست وزیر به این خبرگزاری گفت: ما آماده اعلام وضعیت اضطراری در کشورهستیم و پلیس، ارتش و دولت با جدیت درحال بررسی این گزینه بوده ولی هنوز توافق نهایی دراین زمینه حاصل نشده است.

تصمیم برای اعلام وضعیت اضطراری در تایلند درحالی اعلام شده است که تظاهرات ضد دولتی چند روز اخیر درˈبانکوکˈ پایتخت تایلند که با پرتاب نارنجک به سوی معترضان ضددولتی همراه بود، به کشته شدن یک نفر و زخمی شدن دهها نفر دیگر انجامید.

گزارش رویترز حاکی است درصورت اعلام وضعیت اضطراری از سوی دولت تایلند، نهاد های امنیتی این کشور مجاز به وضع مقررات منع رفت و آمد، بازداشت مظنونان و منع گردهمایی سیاسی بیش از پنج نفر در سطح کشورخواهند بود.

بحران سیاسی تایلند از سال 2006 میلادی زمانی آغاز شد که انبوهی از معترضان خواستار برکناری ˈتاکسین شیناواتراˈ نخست وزیر وقت و برادر ˈیینگلوکˈ نخست وزیر کنونی به اتهام فساد مالی و سوء استفاده از قدرت شدند و این اعتراض ها به یک کودتای نظامی در کشور منجر شد.

درحال حاضرحامیان و مخالفان تاکسین درحال رقابت برای کسب قدرت هستند که این اقدام ها غالبا به اعمال خشونت آمیز در کشور می انجامد.

مترجمام** 1450**5981
کد N68944

وبگردی