آفتاب

آغاز روند اجرایی توافق ژنو/ برخی تحریم ها به حالت تعلیق درمی آید

آغاز روند اجرایی توافق ژنو/ برخی تحریم ها به حالت تعلیق درمی آید

یک رسانه غربی از آغاز روند اجرایی توافق ژنو و تعلیق تحریم های غرب در بخش محصولات پتروشیمی، طلا و فلزات علیه ایران برای چندین ماه خبر داد.

به گزارش خبرگزاری مهر، رویترز گزارش داد انتظار می رود که اعضای گروه 1+5 و ایران از امروز دوشنبه توافق هسته ای موقت با تهران را در ازای محدود کردن فعالیت های هسته ای ایران اجرا کرده و تحریم های خود را در بخش محصولات پتروشیمی، طلا و فلزات برای چندین ماه به حالت تعلیق درآورند.

مایکل مان سخنگوی کاترین اشتون مسئول امور سیاست خارجی اتحادیه اروپا نیز با اشاره به دیدار وزرای امور خارجه اتحادیه در بروکسل از لغو تحریم های ایران در پی انتشار گزارش آژانس بین المللی انرژی اتمی خبر داد که در آن به تعهدات تهران برای اجرای توافق ژنو اشاره شده است.

بر اساس این گزارش 20 ژانویه پیش از این و در پی برگزاری مذاکرات کارشناسی ایران و 1+5 در تاریخ 30 دسامبر (9 دی ماه) در ژنو نیز اعلام شد، اما تیم مذاکره کننده ایران در آن زمان ضمن تأیید این تاریخ به عنوان توافق اولیه برای اجرای تفاهم، تصمیم نهایی در مورد آن را منوط به تفاهم بر سر چند مورد اختلافی بین دو طرف کردند که قرار بود در مذاکرات اخیر بین هلگا اشمید و عباس عراقچی مورد بررسی قرار گیرد.

کد N68795

وبگردی