آفتاب

سفر اردوغان به بروکسل و دیدار با مقامات ارشد اتحادیه اروپا

سفر اردوغان به بروکسل و دیدار با مقامات ارشد اتحادیه اروپا

نخست‌وزیر ترکیه در حالی سفر دو روزه خود را به بروکسل آغاز کرده که همچنان با مشکلات داخلی مواجه است و قرار است در این سفر در خصوص آینده کشورش به اتحادیه اروپا نیز بحث و رایزنی کند.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، در این سفر رجب طیب اردوغان، نخست‌وزیر ترکیه با احمد داوود اوغلو، وزیر امور خارجه و مولوت چاووش اوغلو، وزیر اتحادیه اروپا ترکیه همراه خواهد شد.

طبق بیانیه‌ای که از سوی دفتر اردوغان منتشر شد، قرار است وی با هرمان وان رومپوی، رئیس شورای اروپا، خوزه مانوئل باروسو، رئیس کمیسیون اروپا و مارتین شولتز، رئیس پارلمان اروپا دیدار کند.

اردوغان و هیات همراه قرار است اواخر امروز (دوشنبه) وارد بروکسل شوند. این اولین سفر اردوغان از سال 2009 به بلژیک محسوب می‌شود.

وی قرار است در خصوص آینده پیوستن ترکیه به اتحادیه اروپا رایزنی کند این در حالی است که دولت وی با چالش‌هایی از جمله محدود کردن استقلال قوه قضائیه، محدود کردن استفاده از اینترنت و محدود کردن آزادی بیان مواجه است.

در همین حال احمد داوود اوغلو، وزیر امور خارجه ترکیه اعلام کرد: ما آماده هستیم در خصوص هر موضوعی از جمله شورای عالی قضات و دادستان‌ها گفت‌وگو کنیم. اگر موضوعی وجود دارد که در تضاد با استانداردهای اتحادیه اروپاست، ما به آن گوش خواهیم داد.

این اظهارات وزیر امور خارجه ترکیه در حالی مطرح می‌شود که اردوغان در رابطه با پرونده فساد مالی و رشوه تحت فشار است.

انتهای پیام

کد N68656

وبگردی