آفتاب

نتانیاهو نخست‌وزیر کانادا را دوست بزرگ اسرائیل خواند

نتانیاهو نخست‌وزیر کانادا را دوست بزرگ اسرائیل خواند

نخست‌وزیر کانادا روز یکشنبه نخستین سفر رسمی خود را به اراضی اشغالی انجام داد.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از خبرگزاری فرانسه،‌ این در حالی است که همتای اسرائیلی وی در اظهاراتی نخست‌وزیر کانادا را دوست بزرگ مردم و دولت اسرائیل دانست.

کانادا یکی از هم‌پیمانان سرسخت اسرائیل و همچنین از معدود کشورهایی است که با تلاش فلسطین برای ارتقای جایگاه خود در سازمان ملل در سال 2012 مخالفت کرد.

بنیامین نتانیاهو، نخست‌وزیر اسرائیل در مراسم استقبال خود در دفترش در بیت‌المقدس اظهار داشت: نخست‌وزیر هارپر و یا دوست خوب من استفان! به اسرائیل خوش آمدید.

نتانیاهو تاکید کرد: شما دوست بزرگ اسرائیل و مردم یهود هستید.

نتانیاهو همچنین آنچه را که "شجاعت، شفافیت و اعتقاد راسخ" هارپر به مبارزه با تروریسم و یهودی‌ستیزی و همچنین فرآیند دیپلماتیک میان اسرائیل و فلسطین خواند، ستود.

نتانیاهو خاطرنشان ساخت: هنگامی که با درخواست‌های مکرر ایران برای نابودی اسرائیل و همچنین تلاش توقف‌ناپذیر این کشور برای توسعه هسته‌ای روبرو می‌شویم شما و کانادا به طرزی تزلزل‌ناپذیر در سمت درست تاریخ قرار دارید!

استفان هارپر،‌ نخست‌وزیر کانادا نیز گفت که وی و هیات همراهش از اینکه در اسرائیل هستند، خوشحال هستند.

هارپر پیش از رفتن به دفتر نتانیاهو دیداری نیز از قله زیتون در بخش شرقی بیت‌المقدس داشت.

در آوریل 2013 جان بیلد، وزیر امور خارجه کانادا پس از آنکه با یکی از وزرای اسرائیل در بیت‌المقدس شرقی دیدار کرد و عامدانه یکی از تابوهای دیپلمات را شکست، باعث خشم فلسطینیان شد.

اظهارات اخیر نتانیاهو چند روز پس از آن ایراد شدند که وی اتحادیه اروپا را به سبب موضعش در قبال درگیری خاورمیانه "ریاکار" توصیف کرد.

استفان هارپر در جریان سفر به اسرائیل قرار است امروز (دوشنبه) در کنست اسرائیل سخنرانی کرده و سپس به منظور مذاکره با محمود عباس، رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین به رام‌الله برود.

هارپر روز سه‌شنبه نیز به همراه با چند تن از وزرای کابینه دولت خود به مذاکره با شیمون پرز، رئیس رژیم صهیونیستی خواهد پرداخت.

جیسون مک دونالد، سخنگوی هارپر روز جمعه خطاب به خبرنگاران در شهر اتاوا گفته بود: هارپر در جریان این سفر به بحث درباره مسائل امنیتی و تجاری از جمله "تهدیدهای ایران"، بی‌ثباتی در سوریه و همچنین فرآیند صلح خاورمیانه خواهد پرداخت.

انتهای پیام

کد N68509

وبگردی