آفتاب
داریوش قنبری:

کانون‌های قدرت محدودیت‌هایی برای آزادی بیان ایجاد کرده‌اند/نباید فضای نقد را محدود کرد

کانون‌های قدرت محدودیت‌هایی برای آزادی بیان ایجاد کرده‌اند/نباید فضای نقد را محدود کرد

یک عضو شورای مرکزی حزب مردم‌سالاری گفت: برخی کانون‌های قدرت فراتر از قانون اساسی محدودیت‌هایی برای آزادی بیان در کشور ایجاد کرده‌اند.

داریوش قنبری در گفت‌وگو با خبرنگار سیاسی خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، با اشاره به اینکه این کانون‌های قدرت فضای آزادی بیان را تحت‌الشعاع قرار داده‌اند، اظهار کرد: رئیس‌جمهور به درستی در مورد ایجاد محدودیت برای آزاد بیان تذکر داده‌اند.

وی در ادامه اظهار کرد: قرار نیست فقط آنهایی که در قدرت هستند قانون را رعایت کنند بلکه همه باید مقید به رعایت قانون باشند. قانون اساسی حد و مرز آزادی بیان را مشخص کرده و باید زمینه برای تحقق این حق فراهم شود.

این فعال سیاسی همچنین با بیان اینکه "فضای کشور باید بر اساس قانون متحول شود و همه به چارچوب‌های قانون برگردند"، گفت: نباید اجازه داد عده‌ای از قانون سوءاستفاده کنند. اکنون نهادهای امنیتی با تعریفی که از مساله امنیت می‌کنند در واقع محدودیت‌هایی را برای آزادی بیان ایجاد کرده‌اند و بدین وسیله امنیت شهروندان را به خطر انداخته‌اند که این تعریف نهادهای امنیتی باید اصلاح شود.

این نماینده پیشین مجلس شورای اسلامی با اشاره به سوءاستفاده‌های دشمن از برخورد با منتقدان در داخل کشور، گفت: آن‌ها به دنبال این هستند که این گونه تبلیغ کنند که حقوق شهروندان در ایران رعایت نمی‌شود ما نباید اجازه دهیم که خوراک تبلیغاتی برای دشمن فراهم شود. به هر حال مردم اکنون دیگر رعیت نیستند بلکه به عنوان شهروند صاحب حق هستند.

قنبری همچنین گفت: احضار افراد به دادگاه برای اظهارنظر تصویر مناسبی از نظام ما را نشان نمی‌دهد. به نظر من به جای برخورد قضایی باید در مقابل اظهارنظر افراد، پاسخ‌های منطقی داد.

وی در پایان با بیان اینکه "منتقدان همیشه بر حق نیستند و آن‌ها هم دچار اشتباه می‌شوند"، اظهار کرد: با این وجود نباید فضای نقد را محدود کرد. مسئولان باید با سعه صدر شنونده انتقادها باشند.

انتهای پیام

کد N68284

وبگردی