آفتاب
یک فعال دانشجویی:

حاکمیت باید نقد را از آنِ خود بداند/برخورد قهری با منتقدان موجب سوءاستفاده دشمن می‌شود

حاکمیت باید نقد را از آنِ خود بداند/برخورد قهری با منتقدان موجب سوءاستفاده دشمن می‌شود

دبیر انجمن اسلامی دانشجویان دانشگاه فردوسی مشهد گفت: نگاه حاکمیت نسبت به نقد، باید به گونه‌ای باشد که نه تنها از آن استقبال کند، بلکه نقد مردم نسبت به خود را به عنوان یک حق برای خود بداند.

مسعود سلطانی در گفت‌وگو با خبرنگار سیاسی خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، اظهار کرد: ما مسلمان هستیم و حضرت امیر (ع) برای ما اسوه مکتب شیعه هستند. ایشان یکی از وظایف مردم نسبت به حکومت را نقد دانسته‌اند و دریافت انتقادات را حق حاکمیت خوانده‌اند، اما متأسفانه امروزه می‌بینیم که برخی گروه‌ها به دلیل به خطر افتادن منافع شخصی‌شان، با ایجاد و حفظ فضای نقد و پذیرش آن مبارزه می‌کنند.

وی با ضروری دانستن جلوگیری از حاشیه‌های سیاسی در رابطه با فضای نقد، افزود: حاشیه‌سازان می‌خواهند هم هزینه نقد کردن را افزایش دهند و هم فردی را که مورد انتقاد قرار گرفته است به چالش بکشانند و تخریب و حاشیه‌سازی را تایید کنند ولی ما از فضای باز انتقادات حمایت کنیم. در این شرایط دیگر شاهد برخوردهای تند با یک نماینده مجلس که حق قانونی انتقاد کردن را دارد، نخواهیم بود.

این فعال دانشجویی با بیان اینکه "برخوردهای قهری با منتقدان موجب سوءاستفاده دشمنان خواهد شد"، گفت: اگر نقد را به درون گفتمان انقلاب اسلامی بکشانیم و جایگاهی برای نقد شکل دهیم، مردم انتقاداتی را که دارند، به جای آنکه از زبان رسانه‌های بیگانه بشنوند، از زبان خود مسئولان می‌شنوند و دیگر مجالی برای دشمنان نظام که به فکر تخریب ما هستند، نمی‌ماند.

وی ادامه داد: متأسفانه آن چیزی که در حال حاضر در جامعه وجود دارد، هزینه بالای نقد و برخوردهای قهری با منتقدان است. باید یادمان باشد که منتقدان درون نظام در واقع دلسوزان این نظام هستند.

سلطانی همچنین با اشاره به سعه صدر حضرت علی (ع) در صدر اسلام و امام خمینی (ره) در اوایل انقلاب، اظهار کرد: از عملکرد حضرت علی (ع) و امام خمینی (ره) باید الگوبرداری کرد. آنها نقد را به جان می‌خریدند و از آن استقبال می‌کردند. اگر آنان را الگوی خود قرار دهیم متوجه می‌شویم سعه صدر داشتن در برابر نقدهای درون خانواده نظام اولویت دارد.

انتهای پیام

کد N68283

وبگردی