آفتاب

بشار اسد: تنها مردم سوریه حق تصمیم گیری درباره رییس جمهور آینده را دارند

بشار اسد: تنها مردم سوریه حق تصمیم گیری درباره رییس جمهور آینده را دارند

مسکو - ایرنا- خبرگزاری دولتی ایتارتاس اعلام کرد: بشار اسد رییس جمهور سوریه روز یکشنبه در دیدار با هیات اعزامی نمایندگان دوما به دمشق گفته است که تنها مردم سوریه می توانند درباره رییس جمهوری آینده این کشور تصمیم بگیرند.

به گزارش ایرنا به نقل از ایتارتاس، اسد در این دیدار گفت: مردم سوریه در این باره که چه کسی برای حضور در رقابت های انتخاباتی ریاست جمهوری این کشور سزاوار است، تصمیم خواهند گرفت.

در همین حال الکساندر یوشچنکو عضو کمیسیون انرژی دوما که در دیدار با اسد حضور داشت، به ایتارتاس گفت: اسد آشکارا گفت که برای شرکت در رقابت های انتخاباتی آماده است و قصد ندارد از فعالیت در عرصه سیاسی کنار بکشد.

یوشچنکو افزود: اسد همچنین در این دیدار بر اهمیت تلاش ها برای مبارزه با تروریسم در کشورش تاکید داشت.

نماینده دومای روسیه به نقل از رییس جمهور سوریه اضافه کرد: سوریه که در خط مقدم مقابله با گروه های افراط گرا ایستاده است نه تنها از مردم خودش بلکه از مردم کشورهای دوست نیز در برابر آنان دفاع می کند.

بر پایه گزارش ایتارتاس، بشار اسد در دیدار با هیات اعزامی نمایندگان دوما به دمشق از حمایت های مستمر و کمک های انسان دوستانه روسیه به کشورش قدردانی کرد.

رییس جمهور سوریه گفت: برخلاف دیگر کشورها که قول کمک می دهند ولی اقدامات شان در حد حرف باقی می ماند، روسیه به طور مداوم محموله های حاوی کمک های بشردوستانه به سوریه ارسال می کند.

هیاتی از نمایندگان دومای روسیه دیروز به دعوت سازمان های مردم نهاد سوریه به این کشور عازم شدند.

اروپام/518** 1552
کد N68162

وبگردی