آفتاب

روحانی: پیامبر (ص) با اعتدال توانست بین دنیا و دین آشتی برقرار کند

روحانی: پیامبر (ص) با اعتدال توانست بین دنیا و دین آشتی برقرار کند

تهران- ایرنا- رییس جمهوری ، حضرت محمد مصطفی (ص) را پیامبر اعتدال خواند و گفت آن حضرت توانست بین دنیا و دین، بین عقل و وحی ، بین فرد و جامعه اعتدال و آشتی برقرار کند، آن حضرت در سخت ترین روزها امید را از دست نداد و به مسلمانان امید داد.

به گزارش ایرنا از پایگاه اطلاع رسانی دفتر مقام معظم رهبری، حجت الاسلام و المسلمین حسن روحانی این سخنان را روز یکشنبه در دیدار مسئولان نظام، اعضای شرکت کننده در بیست و هفتمین کنفرانس وحدت اسلامی و گروه های مردم با مقام معظم رهبری بیان کرد.

رییس جمهوری با تبریک میلاد پیامبر نور و رحمت حضرت محمد مصطفی(ص) و فرزند برومندش امام صادق(ع)، گفت: این میلاد را به محضر همه مسلمانان جهان که در کنار سفره معرفت قدسی او نشسته اند و بر همه ملت ایران که همواره عشق و وفایشان را به قرآن و سنت پیامبر و عترت او به اثبات رسانده اند و به همه حضار محترم و گرامی، سفرای کشورهای اسلامی، مهمانان عزیز کنفرانس وحدت اسلامی و به ویژه به رهبر معظم انقلاب که او خود از خاندان آن نور عالم گیر است تبریک و تهنیت عرض می کنم.

روحانی ادامه داد: قرن ها بود که از آخرین پیامبر بزرگ و کتاب الهی که توسط اونازل شده بود می گذشت، سراسر جهان را جهل وجهالت و ظلمت فرا گرفته بود به ویژه شبه جزیره ای که بت ها جای خدا نشسته بودند و قبیله جای قبله، خون را با خون می شستند ، خشونت، افراط، جنگ و نزاع به عنوان یک فخر و افتخار قبیله ای در آن جامعه مطرح بود.

رییس جمهوری با بیان این که انقیاد انسان آن عصردر برابر انسان بود، اضافه کرد : نیمی از جمعیت چنان مورد تحقیر و اهانت قرار گرفته بودند که وقتی کودک دختری متولد می شد، می گفت: ˈایمسکه علی هون ام یدسه فی التراب، الا ساء ما یحکمونˈ.

روحانی با تاکید بر این که در چنین شرایطی، جهان در انتظار مولودی بود که حاوی پیام هدایت برای بشریت باشد، اظهار داشت: عقربه های زمان حرکت می کرد و انتظار مردم شدید و شدیدتر و پاسخ این انتظار هفدهم ربیع المولود بود، میلاد پیامبر نور، پیامبر هدایت، پیامبری که ˈحسنت جمیع خصالهˈ و تا ابد ˈصلوا علیه و آلهˈ.

رییس دولت تدبیر و امید، عنوان کرد: ماه فرو ماند از جمال دل آرای او و سرو از سراسر اعتدال زندگی این بزرگ مرد جایی برای نمود پیدا نکرد، بدرخشید و ماه مجلس شد و همه دل های رمیده از خوف و خشونت را مونس شد.

روحانی تصریح کرد: او به مکتب نرفت و خط ننوشت اما به غمزه مسئله آموز صد مدرس شد وهمه مدرسان جهان، شاگرد غمزه معرفت، اخلاق، دیانت و عقلانیت اویند.

رییس دولت یازدهم خاطرنشان کرد: او قبل از بعثت به دلیل اخلاق حسنه اش به عنوان محمد امین شناخته می شد، او که اخلاق و ویژگی هایش به جایی رسید و در جایی بود که فرمود: و انک لعلی خلق عظیم.

ادامه دارد ....

سیام(3)1429
کد N67891

وبگردی