آفتاب

ادامه تظاهرات حامیان اخوان المسلمین در مصر

ادامه تظاهرات حامیان اخوان المسلمین در مصر

جمعی از حامیان اخوان المسلمین مصر روز شنبه با برگزاری تظاهراتی بار دیگر مخالفت خود با "کودتای نظامی" در این کشور را اعلام کردند.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) به نقل از پایگاه اینترنتی شبکه خبری الجزیره، حامیان اخوان المسلمین مصر صبح شنبه بار دیگر تظاهراتی را در حمایت از محمد مرسی، رئیس جمهور برکنار شده مصر در سراسر این کشور برگزار کردند.

در این تظاهرات که به دعوت "ائتلاف حمایت از مشروعیت"، متشکل از گروه‌های حامی اخوان المسلمین و تحت عنوان "هفته اوج‌گیری انقلاب" برگزار شد، کشتارهای خونین روز جمعه توسط نیروهای پلیس مصر را محکوم کردند.

این تظاهرات ساعاتی پیش از اعلام نتایج نهایی همه پرسی قانون اساسی جدید مصر برگزار شد.

در استان الجیزه تظاهر کنندگان با سردادن شعارهایی "کودتای نظامی" و همه پرسی قانون اساسی را که روزهای سه شنبه و چهارشنبه برگزار شد، محکوم کردند.

شرکت کنندگان همچنین عبدالفتاح السیسی، وزیر دفاع و محمد ابراهیم، وزیر کشور مصر را به مجازات به خاطر عملکردشان علیه تظاهر کنندگان مصری تهدید کردند.

در قاهره نیز تظاهر کنندگان با حمل نمادهای میدان "رابعة العدویه" و تصاویر قربانیان خشونت‌های اخیر در مصر، بازگشت "مشروعیت" را خواستار شدند.

علاوه بر این شبکه خبری رصد، تصاویری از یورش نیروهای امنیتی به محوطه دانشگاه قاهره را منتشر کرد.

پیشتر در حمله نیروهای امنیتی به محوطه دانشگاه قاهره، دو دانشجو کشته شدند.

از سوی دیگر ائتلاف حمایت از مشروعیت اعلام کرد که با نتایج همه پرسی قانون اساسی جدید مخالف است و دعوتش برای تحریم این همه پرسی به شکلی "تاریخی" موفق آمیز بوده است.

انتهای پیام

کد N67714

وبگردی