آفتاب

لوپوئن: آلمان خواستار همکاری اطلاعاتی با آمریکا است

لوپوئن: آلمان خواستار همکاری اطلاعاتی با آمریکا است

تهران - ایرنا - نشریه فرانسوی لوپوئن در گزارشی نوشت که آلمان خواستار همکاری اطلاعاتی بیشتری با آمریکا است.

به گزارش لوپوئن، ˈ هی کو ماسˈ، وزیر دادگستری آلمان دراین باره گفت: اعتماد آلمان به طرف خود در ایالات متحده آمریکا زمانی بدست می آید که دو کشور یک توافقنامه در این زمینه امضا کنند.

وی افزود: این توافقنامه باید در چارچوب قضایی موضوع حمایت از ترسی که برای شهروندان آلمانی ایجاد می کند، برای دولت در نظر بگیرد.

باراک اوباما، رئیس جمهوری آمریکا شنبه گذشته اعلام کرد که دستگاه های اطلاعاتی این کشور به جاسوسی از کشورهای دیگر ادامه خواهند داد.

وی که در گفت وگو با شبکه تلویزیون دولتی ˈزد دی افˈ آلمان شرکت کرده بود، افزود: دستگاه های اطلاعاتی ما مانند دستگاه های اطلاعاتی آلمان و سایر کشورها ، به کسب اطلاع از نیات دولت ها در سراسر دنیا ادامه خواهند داد و در این امر تغییری رخ نخواهد داد.

با وجود این وی اطمینان داد آنگلا مرکل، صدراعظم آلمان، نباید نگران این جاسوسی باشد.

اوباما افزود: جمع آوری اطلاعات توسط دستگاه های اطلاعاتی آمریکا در خدمت اهداف دیپلماتیک و سیاسی ما است .

از سوی دیگر خبرگزاری فرانسه نیز گزارش داد که اوباما همچنین اظهار داشت: در صورتی که دستگاه های اطلاعاتی کار خود را به جمع آوری اطلاعاتی محدود کنند که بتوان آنها را در روزنامه آمریکایی نیویورک تایمز یا مجله آلمانی اشپیگل خواند، کار بیهوده ای خواهد بود. واقعیت این است بر اساس تعریف، کار دستگاه های اطلاعاتی این است که کشف کند.

مترجمام**1502**1575
کد N67634

وبگردی