آفتاب

سلیمی: سعه صدر و شناخت دشمن از الزامات وحدت است

سلیمی: سعه صدر و شناخت دشمن از الزامات وحدت است

نماینده محلات گفت: تحمل یکدیگر و سعه صدر و شناخت برنامه‌های دشمن از الزامات وحدت است.

علیرضا سلیمی در گفت‌و‌گو با خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) - منطقه مرکزی، اظهار داشت: امروز مسئله وحدت به قدری روشن است که نیاز به استدلال برای محقق کردن آن نیست. این وحدت است که ظرفیت کشور را بالا برده است.

وی با اشاره به اینکه وحدت حاکم بر کشور مانع دست‌اندازی دشمنان اسلام و ایران به مرزهای فکری اقتصادی و فرهنگی و اجتماعی شده است، افزود: این وحدت انرژی فزاینده‌ای برای رسیدن به قله سعادت در اختیار مسلمانان و جهان اسلام قرار داده است.

سلیمی تصریح کرد: این انرژی و آزادی زمینه‌ساز انسجامی است که جوانان مسلمان را در مسیر تعالی و هم‌افزایی قرار می‌دهد، امروز دشمنانی داریم که ترفندهای مختلفی را برای تضعیف اسلام و تحقیر مسلمانان در نظر دارند، دشمنان ما برای نابودی مسلمانان و وحدت آنها اقدام می‌کنند و ما باید برای مقابله با آنها بیش از پیش دست به دست هم دهیم تا بر این دشمنی فائق آییم.

وی تحقق وحدت را در گرو الزاماتی دانست و گفت: باید در مقابل یکدیگر تحمل و سعه صدر داشته باشیم و با وسعت نظر دست یکدیگر را بفشاریم، با تنگ نظری و عدم تحمل به جایی نخواهیم رسید و قطعا ضرر خواهیم کرد.

نماینده محلات اضافه کرد: برای وحدت باید اهداف مشترک را شناخته و از طرفی بر نقشه دشمن وقوف داشته باشیم، با چشم بینا ترفندهای دشمن را دنبال کنیم و برای خنثی کردن آن تلاش کنیم، برخی از افراد متهجر و تکفیری‌ها بدون شناخت درست از وقایع و منشاء حوادث، مسبب اتفاقات تلخی در دنیای اسلام شده‌اند و از طرفی سازمان سیا و موساد نیز با مدیریت آنها باعث هدر رفت انرژی جهان اسلام شده اند، باید نقشه راه دشمن را شناخته و اجازه ندهیم که در حیات خلوت ما بازی کنند.

وی با اشاره به اینکه مشترکات بین شیعه و سنی بسیار فراوان است و باید تقویت شود، عنوان کرد: شیعه و اهل تسنن در اصول اعتقادی و حتی فروع دین مشترکات بسیاری دارند.

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس اظهار کرد: برای تحقق وحدت بیشتر در جامعه لازم است که شخصیت‌ها، نخبگان و افراد تأثیرگذار به میدان بیایند، علما و روحانیون جهان اسلام نیز لازم است که به وظایف خود عمل کنند، سکوت در مقابل جنایات با وحدت سازگاری ندارد و نباید اجازه دهیم شقاق در بدنه امت اسلامی ایجاد شود.

سلیمی یادآور شد: همه ما مسلمان هستیم و این ملت مسلمان باید در یک مسیر به سمت اهداف خود حرکت کند و در این راستا رسانه نیز باید به رسالت خطیر خود عمل کند.

انتهای پیام

کد N67390

وبگردی