آفتاب
برای انتقال پیکر شهید اسدی؛

هیات ایرانی عازم یمن شد

هیات ایرانی عازم یمن شد

تهران- ایرنا- هیاتی متشکل از همکاران شهید ابوالقاسم اسدی رایزن اقتصادی ایران که در حادثه تروریستی روز شنبه در یمن به شهادت رسید، برای انتقال پیکر این شهید به تهران عازم صنعا شد.

روز شنبه در یک حادثه تروریستی دیپلمات جمهوری اسلامی ایران در یمن مورد حمله قرار گرفت که به علت شدت جراحات در بیمارستان به شهادت رسید.

محمد جواد ظریف وزیر امور خارجه کشورمان در تماس تلفنی وزیر خارجه یمن اظهار داشت: دولت جمهوری اسلامی ایران بر لزوم معرفی و محاکمه عاملین حادثه تروریستی حمله به دیپلمات جمهوری اسلامی در اسرع وقت اصرار دارد.

محمد جواد ظریف حمله جنایتکارانه تروریست ها و شهادت دیپلمات ایرانی را محکوم کرد و با اشاره به کنوانسیون های بین المللی ، مسئولیت دولت یمن در حفظ امنیت سفارت و دیپلمات های جمهوری اسلامی ایران در مقابل هر گونه تعرض را یاد آور شد.

در این گفت و گوی تلفنی ابوبکر القربی ضمن تاکید بر اینکه دولت یمن از هیچگونه تلاشی برای شناسایی و مجازات عاملین شهادت دیپلمات ایرانی فروگذار نخواهد کرد ، آمادگی کشورش را برای هرگونه همکاری با جمهوری اسلامی ایران از جمله پذیرش هیات اعزامی از کشورمان در این راستا اعلام داشت .

به گفته حسین امیرعبداللهیان معاون عربی و آفریقای وزیر امور خارجه کشورمان، یک گروه تروریستی روز گذشته (شنبه) برای ربودن اسدی دیپلمات به شهادت رسیده، اقدام کردند که با مقاومت او مواجه شدند و در نتیجه تروریست ها به سمت وی چهار گلوله شلیک و به سرعت محل حادثه را ترک کردند.

این مقام وزارت امور خارجه به ایرنا گفته بود: بعد از انتقال دیپلمات ایرانی به بیمارستان و انجام عمل جراحی، قرار بود گروه مجهزی با یک پرواز اختصاصی برای ادامه درمان اسدی عازم یمن شود که متاسفانه این دیپلمات ایرانی بر اثر شدت جراحات به شهادت رسید.

امیرعبداللهیان خاطرنشان کرد: به زودی پیکر شهید ابوالقاسم اسدی با یک پرواز اختصاصی به ایران منتقل خواهد شد.

هم چنین وزارت امور خارجه کشورمان روز یکشنبه با صدور بیانیه ای اقدام تروریستی گروه های تکفیری در به شهادت رساندن ابوالقاسم اسدی دیپلمات ایرانی در یمن را محکوم و تاکید کرد از همه ظرفیت های سیاسی و حقوقی خود در جهت پیگیری جدی این موضوع با مقامات دولت یمن و تعقیب ، محاکمه و مجازات سریع عاملان این اقدام ضد بشری استفاده خواهد کرد.

در این بیانیه اضافه شده است: حادثه تروریستی در صنعا پایتخت یمن آن هم در هفته وحدت و فرخنده روزهای میلاد پیامبر رحمت حضرت محمد بن عبدالله (صلی الله علیه و آله و سلم) چهره خشونت طلب و افراطی گروه های تکفیری را نشان می دهد که تنها در راستای منافع و مصالح شوم دشمنان جهان اسلام در هدف قرار دادن وحدت و همبستگی امت اسلامی قرار دارد .

سیام(4)1429
کد N67376

وبگردی