آفتاب

صادق: سفررییس جمهور به خوزستان در راستای حل مسائل اثر بخش در سطح ملی بود

صادق: سفررییس جمهور به خوزستان در راستای حل مسائل اثر بخش در سطح ملی بود

مشاور رییس جمهور سفر اخیر رییس جمهور و اعضای هیات دولت به خوزستان را در راستای حل مسائل محوری این استان که در سطح ملی اثر بخشی دارند، توصیف کرد.

محمدرضا صادق در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) با اشاره به فرصت هایی که با روی کارآمدن دولت تدبیر و امید برای کشور ایجاد شده است، آن‌را نتیجه اعتماد مردم به رییس جمهوری دانست.

وی تصریح کرد: تمامی اقدامات و تصمیمات دولت تدبیر و امید مبتنی براخذ نظرات کارشناسی و نخبگی و در چارچوب معیارهای قانونی است، به همین دلیل نگران عدم تحقق و یا توقف دراجرای آنها نیستیم.

صادق همچنین با اشاره به اولین سفر مردمی رییس جمهور به خوزستان خاطرنشان کرد: در این سفر با انبوه نامه ها و درخواست مستقیم مردم روبه رو بودیم که فعلا قصد تبیین دلایل آن را ندارم ولی تا آنجایی که بررسی شده و یا مستقیما درجریان هستم عمده ترین دلیل این مساله، عملی نشدن وعده های داده شده در چند سال گذشته است.

وی با تاکید بر این که مسوولان مربوطه درنهاد ریاست جمهوری تلاش کردند به نوعی پاسخگوی این نوع مراجعات باشند ،تصریح کرد: مسئولان نهاد ریاست جمهوری در نظر دارند با اتخاذ تدابیر مناسب ، این امور را در آینده به مسیرهای صحیح هدایت کنند.

وی خاطرنشان کرد: تمامی تصمیماتی که رییس جمهور در سخنرانی‌های خود در جمع اقشار گوناگون خوزستان اعلام کردند، دارای پیشینه دقیق کارشناسی و در چارچوب معیارهای قانونی و مقدورات کشور است و اجرای این تصمیمات به طور فزاینده در سطح ملی اثر بخش خواهد بود.

صادق افزود: کمترین برکات اجرای تصمیماتی همچون زیر کشت بردن 550 هزار هکتار اراضی استان خوزستان، بهبود اشتغال دراستان وتامین نیاز و خلق ثروت ملی است، همچنین لایروبی کارون و اروند نیز برکات فراوانی برای خوزستان و خوزستانی‌ها در پی خواهد داشت.

وی با تاکید بر این‌که اتخاذ تصمیم برای تسریع درتامین َآب شرب سالم برای اهواز فوائد رفاهی و بهداشتی در سطح ملی را بدنبال دارد،گفت:به یاری خدا مردم خوزستان خواهند دید دولت در ظرف زمانی مناسب به وعده هایش عمل خواهد کرد.

مشاور ارشد رییس جمهور در ادامه با مروری بر برنامه های سفر 3 روزه رییس جمهور به خوزستان و دیدار دکتر روحانی با اقشار مختلف مردم استان و استماع خواست ها و مطالبات شان،گفت: ارتباط زنده و دوسویه تصویری و صوتی رییس جمهور با اهالی شهرهای گوناگون خوزستان فرصت خوبی را فراهم کرد تا رییس جمهور از زبان خود مردم در جریان مشکلات اولویت دار مناطق مختلف این استان قرارگیرد .

وی سفر روحانی به خوزستان را از حیث محتوا و فرم حاوی جنبه های بدیعی دانست و گفت: طبق تاکید رییس جمهور برنامه های سفربه گونه ای تنظیم شد که مردم به زحمت نیفتند و امور جاری شهرهای استان ، وضعیت حمل و نقل درون شهرها و .... درخلال سفر به حالت تعلیق درنیاید.

وی با یادآوری این که استفاده بهینه از زمان دربرنامه اجرایی سفر مورد توجه قرار گرفت، افزود : در طول سفر سه روزه در مجموع 11 برنامه رسمی با حضور رییس جمهوری درخوزستان انجام شد و رییس جمهور در هر یک از این برنامه ها سخنان مهمی ایراد کرد.

وی افزود: درحالیکه ازمردم عزیز درخواست شده بود برای استقبال از رییس جمهور به زحمت نیفتند، ولی جمع کثیری ازعشایر غیور و اهالی منطقه ورودی شهر اهواز در آستانه ورود ایشان در مسیر حرکت حضور یافتند و به ابراز محبت پرداختند که البته در بخش‌های بعدی سفر تدارک برنامه ها به گونه ای دنبال شد که درخواست ما مورد پذیرش مردم عزیز وعالی قدر واقع شد.

صادق در پایان با اظهارامیدواری نسبت به این که سفر به خوزستان زحمتی برای مردم این استان ایجاد نکرده باشد، ازابراز محبت مردم خونگرم وسرافراز خوزستان نسبت به رییس جمهوری تشکر کرد.

انتهای پیام

کد N67337

وبگردی