آفتاب

نماینده پارلمان آلمان: تحریم ایران به اقتصاد کشورهای تحریم‌کننده آسیب زد

نماینده پارلمان آلمان: تحریم ایران به اقتصاد کشورهای تحریم‌کننده آسیب زد

یک نماینده پارلمان و معاون فراکسیون حزب دموکرات مسیحی آلمان گفت که تحریم‌های غرب علیه ایران بر اقتصاد کشورهای تحریم کننده تاثیر گذاشته است.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) آندریاس شوکن هوف، معاون فراکسیون حزب دموکراتیک مسیحی آلمان در بوندستاگ (مجلس فدرال) روز یکشنبه گفت که این تحریم‌ها نه تنها برای ایران مشکل ساز شد، بلکه تاثیر منفی بر کشورهای تحریم کننده گذاشت.

به گزارش شبکه خبری پرس تی وی، وی افزود که در جریان گفت‌وگوهای هسته‌ای بین تهران و شش قدرت جهانی، شش کشور سعی کردند هم موضوع هسته‌ای ایران را حل کنند و هم فرصت سیاسی جدیدی برای کاهش و سپس لغو تحریم‌ها ایجاد کنند.

آمریکا، رژیم صهیونیستی و برخی متحدانشان به دروغ ایران را به دنبال کردن اهداف غیر صلح آمیز در برنامه هسته‌ای خود متهم کرده‌اند.

آمریکا و متحدان اروپایی‌اش بر اساس این اتهامات بی اساس تحریم‌هایی را علیه جمهوری اسلامی اعمال کرده‌اند.

ایران و پنج عضو دائم شورای امنیت سازمان ملل (روسیه، چین، فرانسه، انگلیس، آمریکا و آلمان) در تاریخ ۲۴ نوامبر ۲۰۱۳، برای رفع ابهامات غرب درباره برنامه انرژی هسته‌ای تهران و زمینه‌سازی جهت حل و فصل کامل این مناقشه ده‌ساله، یک توافق موقتی را امضا کردند.

در توافق هسته‌ای ۲۴ نوامبر در ژنو، گروه 1+5 توافق کردند در ازای اقدام تهران در محدودکردن شش ماهه بخش هایی از فعالیت‌های هسته‌ای‌اش ، به برخی از تحریم‌های خود علیه جمهوری اسلامی پایان دهند و در این دوره شش ماهه از اعمال تحریم‌های جدید علیه برنامه هسته‌ای ایران خودداری کنند.

ایران و شش قدرت جهانی ۱۲ ژانویه (۲۲ دی) درباره آغاز اجرای توافق هسته‌ای ژنو از تاریخ ۲۰ ژانویه توافق کردند.

انتهای پیام

کد N67254

وبگردی